KudoZ home » English to Serbo-Croat » Construction / Civil Engineering

Overbalancing

Serbo-Croat translation: izveden iz ravnoteže


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Overbalancing
Serbo-Croat translation:izveden iz ravnoteže
Entered by: Mira Stepanovic

19:20 Sep 9, 2006
English to Serbo-Croat translations [PRO]
Construction / Civil Engineering / autoput
English term or phrase: Overbalancing
- Repairs to carriageway – resurfacing
- Punctual, structural repairs
- Pavement deformation waves
- Overbalancing of concrete slabs
Bogdan Petrovic
Serbia
izveden iz ravnoteže
Explanation:
Iz nabrojanih stavki može se zaključiti da se ovde radi o popravkama koje treba izvršiti na delu saobraćajnice (verovatno sa montažnim betonskim pločama) pa bi prevod glasio: "(postavljanje u potrebnu (ili prvobitnu) poziciju) betonskih ploča koje su izvedene iz
ravnoteže"


--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs (2006-09-10 07:33:22 GMT)
--------------------------------------------------

Izvinjavam se, sada sam videla drugo pitanje u kome je dato malo više teksta, radi se o vizuelnoj kontroli oštećenja na saobraćajnici; dakle radi se o betonskim pločama koje su promenile svoj prvobitni položaj - koje su izvedene iz svog ravnotežnog (prvobitnog) položaja

--------------------------------------------------
Note added at 2 days12 hrs (2006-09-12 07:23:08 GMT)
--------------------------------------------------

overbalance - to destroy the balance or equilibrium of - New Webster's Dictionary of the English Language;
znači: izvesti iz ravnoteže, ravnotežnog (prvobitnog) stanja; pretegnuti; iz konteksta se ovde vidi da se radi o oštećenjima i nije mi jasno kako bi se vizuelno moglo ustanoviti da su ploče preopterećene; preopterećenje (u fizičkom smislu) - overloading

--------------------------------------------------
Note added at 2 days12 hrs (2006-09-12 07:26:27 GMT)
--------------------------------------------------

o·ver·bal·ance (ō'vər-băl'əns) pronunciation

v., -anced, -anc·ing, -anc·es.

v.tr.

1. To have greater weight or importance than.
2. To throw off balance.
http://www.answers.com/topic/overbalance?ff=1

--------------------------------------------------
Note added at 2 days12 hrs (2006-09-12 07:28:52 GMT)
--------------------------------------------------

to throw off balance - izvesti iz ravnoteže, ravnotežnog (prvobitnog) položaja

--------------------------------------------------
Note added at 2 days12 hrs (2006-09-12 07:44:24 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.answers.com/topic/unbalance?ff=1#after_ad1

--------------------------------------------------
Note added at 2 days16 hrs (2006-09-12 11:40:55 GMT)
--------------------------------------------------

Koleginice Vesna,
molim vas pogledajte znacenje pod 2 u linku za "overbalance" koji sam prethodno navela.
Selected response from:

Mira Stepanovic
Serbia
Grading comment
Hvala.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2izveden iz ravnoteže
Mira Stepanovic
2Prevaga
Sladjana


  

Answers


31 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
overbalancing
Prevaga


Explanation:
Prevaga ili neuravnoteznost betonskih ploca

--------------------------------------------------
Note added at 53 mins (2006-09-09 20:13:40 GMT)
--------------------------------------------------

Evo, nasla sam link i za ovaj trazeni izraz. Jeste, da link daje primjere iz dobrih prastarih vremena, ali od tada je sve pocelo i krenulo da se razvija, zar ne? ;-)

http://www.world-mysteries.com/gw_gpipes.htm


Sladjana
Montenegro
Works in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in GermanGerman

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
overbalancing
izveden iz ravnoteže


Explanation:
Iz nabrojanih stavki može se zaključiti da se ovde radi o popravkama koje treba izvršiti na delu saobraćajnice (verovatno sa montažnim betonskim pločama) pa bi prevod glasio: "(postavljanje u potrebnu (ili prvobitnu) poziciju) betonskih ploča koje su izvedene iz
ravnoteže"


--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs (2006-09-10 07:33:22 GMT)
--------------------------------------------------

Izvinjavam se, sada sam videla drugo pitanje u kome je dato malo više teksta, radi se o vizuelnoj kontroli oštećenja na saobraćajnici; dakle radi se o betonskim pločama koje su promenile svoj prvobitni položaj - koje su izvedene iz svog ravnotežnog (prvobitnog) položaja

--------------------------------------------------
Note added at 2 days12 hrs (2006-09-12 07:23:08 GMT)
--------------------------------------------------

overbalance - to destroy the balance or equilibrium of - New Webster's Dictionary of the English Language;
znači: izvesti iz ravnoteže, ravnotežnog (prvobitnog) stanja; pretegnuti; iz konteksta se ovde vidi da se radi o oštećenjima i nije mi jasno kako bi se vizuelno moglo ustanoviti da su ploče preopterećene; preopterećenje (u fizičkom smislu) - overloading

--------------------------------------------------
Note added at 2 days12 hrs (2006-09-12 07:26:27 GMT)
--------------------------------------------------

o·ver·bal·ance (ō'vər-băl'əns) pronunciation

v., -anced, -anc·ing, -anc·es.

v.tr.

1. To have greater weight or importance than.
2. To throw off balance.
http://www.answers.com/topic/overbalance?ff=1

--------------------------------------------------
Note added at 2 days12 hrs (2006-09-12 07:28:52 GMT)
--------------------------------------------------

to throw off balance - izvesti iz ravnoteže, ravnotežnog (prvobitnog) položaja

--------------------------------------------------
Note added at 2 days12 hrs (2006-09-12 07:44:24 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.answers.com/topic/unbalance?ff=1#after_ad1

--------------------------------------------------
Note added at 2 days16 hrs (2006-09-12 11:40:55 GMT)
--------------------------------------------------

Koleginice Vesna,
molim vas pogledajte znacenje pod 2 u linku za "overbalance" koji sam prethodno navela.

Mira Stepanovic
Serbia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 195
Grading comment
Hvala.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jelena Bubalo
23 hrs
  -> Hvala

agree  V&M Stanković: OK, ubedili ste me u potpunosti, pa povlačim svoj predlog :-)
2 days4 hrs
  -> Hvala Vam mada mislim da nije trebalo da povucete predlog jer ste pomogli da zajednicki dodjemo do resenja