KudoZ home » English to Serbo-Croat » Education / Pedagogy

apprenticeship

Serbo-Croat translation: šegrtovanje, završno profesionalno obrazovanje


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:apprenticeship
Serbo-Croat translation:šegrtovanje, završno profesionalno obrazovanje
Entered by: Bogdan Petrovic

07:20 Nov 25, 2008
English to Serbo-Croat translations [PRO]
Science - Education / Pedagogy / vocational training
English term or phrase: apprenticeship
Kontekst su zemlje Zapadnog Balkana, a pošto se u toj grupi razmatra i Turska, dole su primeri iz Turske. Dakle, treba mi odgovarajući pojama na srpskom, odnosno hrvatskom.

Law No 3308 (1986) has adopted three basic approaches for the vocational education of the labour force in formal and non-formal vocational and technical education institutions. These are:
• Apprenticeship training (dual system);
• Full and part time school system;
• Non Formal Vocational Education - professional courses


i još

Law No 4702 (2001) changed some articles of Law No 3308: principally enabling student passage to higher education; adult apprenticeship; the revision of the number of years for apprenticeship; and enabling enterprises to conduct skill training course.
Bogdan Petrovic
Serbia
šegrtovanje, završno profesionalno obrazovanje
Explanation:
Poslaću vam referencu.
Pored Rečnika R. Filipović

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-11-25 08:20:21 GMT)
--------------------------------------------------

ref. Innovations Development in a Transition Country: The Case of Croatia

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-11-25 08:24:45 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.rsp.hr/ojs2/index.php/rsp/article/viewFile/231/23...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-11-25 08:27:30 GMT)
--------------------------------------------------

poglegajte stranu 7

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-11-25 08:30:04 GMT)
--------------------------------------------------

Pardon piše završeno profesionalno obrazovanje

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-11-25 09:14:46 GMT)
--------------------------------------------------

http://209.85.129.132/search?q=cache:7rhAvk5d5zcJ:hrcak.srce...

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-11-25 09:23:50 GMT)
--------------------------------------------------

- postupak sticanja proizvodnih znanja i veština
Još jedan pokušaj.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-11-25 09:29:57 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.proz.com/kudoz/english_to_croatian/certificates_d...

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-11-25 09:30:55 GMT)
--------------------------------------------------

Pogledajte i ovu poslednju ref. to jest raspravu, pa gde se nađete.

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2008-11-25 10:22:16 GMT)
--------------------------------------------------

strukovno obučavanje
Tako mi izgleda u ovom kontekstu.

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2008-11-25 11:14:20 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.infolex.hr/htm/12811.htm
Ako vam odgovara.
Selected response from:

zoe1
Grading comment
Mislim da je to to, pripravnički staž je nešto drugo definitivno. Hvala.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +7šegrtovanje, završno profesionalno obrazovanje
zoe1
4 +5pripravnički staž
Gordana Sujdovic


  

Answers


53 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
pripravnički staž


Explanation:
Pripravnički staž
Sistem osposobljavanja koji obično kombinuje osposobljavanje na radnom mestu i radno iskustvo sa osposobljavanjem u ustanovi. Može se regulisati zakonom (formalno pripravništvo, koje obično pruža naknadu pripravnicima) ili običajem (tradicionalno ili neformalno pripravništvo koje ne predviđa uvek naknadu i/ili osposobljavanje u instituciji).

Apprentice
A system of training which usually combines on-the-job training and work experience with institution-based training. It can be regulated by law (formal apprenticeship, normally providing a remuneration to apprentices) or by custom (traditional or informal apprenticeship where remuneration and/or institution-based training are not always envisaged).

Terminologija ILO

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-11-25 09:18:42 GMT)
--------------------------------------------------

vezani pojmovi:
apprentice - pripravnik
vocational training - stručno osposobljavanje
institution-based training - osposobljavanje u ustanovi
enterprise-based training - osposobljavanje u preduzeću
on-the-job training - obuka na poslu
off-the-job training - obuka van posla
alternating training - naizmenična obuka
outcome-based training - obuka zasnovana na rezultatima
community-based training - obuka u zajednici


Gordana Sujdovic
Serbia
Works in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tidza: Pripravnicki staz definitivno
1 hr
  -> Hvala, mogu da pošaljem rečnik zainteresovanima.

agree  Vesna Maric
3 hrs
  -> Hvala!

agree  Zoran Lojanica
5 hrs
  -> Hvala!

agree  Dusica Simic
2 days23 hrs
  -> Hvala

agree  xxxTranslatorBS: Ovo je tačan odgovor.
17 days
  -> Hvala, prema datoj definiciji i navodima iz projekta koje je davao bpetrov (dual system- formalni i tadicionalni/neformalni), a projekat se bavi usklađivanjem obrazovnih sistema navedenih zemalja sa evropskim, odgovor mi je bio logičan. Radila sl.projekte

52 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +7
šegrtovanje, završno profesionalno obrazovanje


Explanation:
Poslaću vam referencu.
Pored Rečnika R. Filipović

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-11-25 08:20:21 GMT)
--------------------------------------------------

ref. Innovations Development in a Transition Country: The Case of Croatia

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-11-25 08:24:45 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.rsp.hr/ojs2/index.php/rsp/article/viewFile/231/23...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-11-25 08:27:30 GMT)
--------------------------------------------------

poglegajte stranu 7

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-11-25 08:30:04 GMT)
--------------------------------------------------

Pardon piše završeno profesionalno obrazovanje

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-11-25 09:14:46 GMT)
--------------------------------------------------

http://209.85.129.132/search?q=cache:7rhAvk5d5zcJ:hrcak.srce...

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-11-25 09:23:50 GMT)
--------------------------------------------------

- postupak sticanja proizvodnih znanja i veština
Još jedan pokušaj.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-11-25 09:29:57 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.proz.com/kudoz/english_to_croatian/certificates_d...

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-11-25 09:30:55 GMT)
--------------------------------------------------

Pogledajte i ovu poslednju ref. to jest raspravu, pa gde se nađete.

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2008-11-25 10:22:16 GMT)
--------------------------------------------------

strukovno obučavanje
Tako mi izgleda u ovom kontekstu.

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2008-11-25 11:14:20 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.infolex.hr/htm/12811.htm
Ako vam odgovara.

zoe1
Specializes in field
Native speaker of: Native in Serbo-CroatSerbo-Croat, Native in SerbianSerbian
PRO pts in category: 16
Grading comment
Mislim da je to to, pripravnički staž je nešto drugo definitivno. Hvala.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marija Vujosevic Caric: ako vam više odgovara takođe naukovanje i učenje zanata
14 mins
  -> Hvala! Može i tako.

agree  Goga82
5 hrs
  -> Hvala!

agree  V&M Stanković: s obzirom na kontekst, svakako bi pre moglo biti šegrtovanje (ili naukovanje, učenje zanata - kako je predložila koleginica Marija), nego pripravnički staž
12 hrs
  -> Hvala!

agree  Natasa Djurovic
1 day2 hrs
  -> Hvala!

agree  TamaraP: ili zanatska obuka
1 day4 hrs
  -> Hvala! Može i tako.

agree  Larisa Djuvelek-Ruggiero
6 days
  -> Hvala!

agree  xxxTranslatorBS: " šegrtovanje" je izraz koji se koristio u 19. vijeku. Alternativa : stručna obuka
17 days
  -> Mislim da sam poslala hvala na odgovor koji je dala koleginica Gordana, očigledno greškom. Zanemarite moj agree, ostajem pri svom predlogu.