KudoZ home » English to Serbo-Croat » Military / Defense

nine-millimetre standard clip action handgun

Serbo-Croat translation: 9-milimetarski pištolj sa standardnim šaržerom


09:52 Aug 4, 2004
English to Serbo-Croat translations [PRO]
Tech/Engineering - Military / Defense
English term or phrase: nine-millimetre standard clip action handgun
treba mi prevod cijele fraze pls :)
Ulvija Tanovic
Serbo-Croat translation:9-milimetarski pištolj sa standardnim šaržerom
Explanation:
Standard clip = izraz koji se uobièajeno koristi za vrstu šaržera (okvira, hrv.- spremnika)koji veæinom imaju kapacitet od 15 metaka.

Inaèe, za ovu vrstu pištolja postoji uobièajen naziv : poluautomatski pištolj.
Tada se podrazumijeva da se punjenje samog pištolja obavlja iz spomenutog šaržera, za razliku od npr. revolvera, koji se pune iz bubnja.

Takoðer, uobièajeno je da se za svaki drugi naèin punjenja pištolja razlièit od ovog iz šaržera, priliko spomionjanja spomene i naèin punjenja (npr: pištolj kod kojeg se obavlja ruèno punjenje svakog metka = single round, hand-load i sl.).
ta èinjenica nam govori koliko je uobièajeno da se standardni pištolji današnjice pune putem šaržera, odnosno "standard-clip", koji se stavljaju u dršku (ruèku) pištolja, sa donje strane.



--------------------------------------------------
Note added at 2004-08-04 14:26:19 (GMT)
--------------------------------------------------

Kolega, èini se, ne èita dovoljno pomno. U mom objašnjenju nigdje niti ne piše da je okvir (šaržer, spremnik itd.) jednak za više vrsta pištolja.

\"Standard-clip action\" znaèi da se pištolj puni municijom iz standardnog okvira. To \"standardnog okvira\" ne znaèi da je jedan okvir jednak za više ili èak sve vrste pištolja, veæ da je takav naèin punjenja standard sam za sebe.

O ovoj temi, povijesti nastanka i vrstama punjenja, a vezano uz to i paljenja, mogao bih iz glave pisati danima.

Kod nas u Dalmaciji kažu (bez uvrede ostalima) : Dite materi - balun Hajduku.

O svemu ovom pišem sa dugogodišnjim iskustvom u prouèavanju, upotrebi i predavanju osobnog naoružanja.


--------------------------------------------------
Note added at 2004-08-04 14:53:08 (GMT)
--------------------------------------------------

\"Standardni pištolj\" znaèilo bi da je odreðeni model pištolja usvojen kao standard, npr. u nekoj vojsci, policiji itd.

\"Standard-clip action\" je izraz koji to sigurno ne znaèi.

Izraz \"Standard clip\" moguæe je naæi na mnogo site-ova na netu.
Takoðer, neki pištolji imaju i više vrsta okvira, pri èemu je jedan standardni, a ostali se mogu nabaviti kao opcija.
NPR: Za Berettu 92FS (pištolj Amerièke vojske), koji u serijskoj opremi ima okvir sa 15 metaka, moguæe je nabaviti okvir za 25 i 30 metaka. U tom sluèaju ovaj okvir od 15 metaka je \"standard clip\"
Selected response from:

Andjelo Miklic
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +19-milimetarski pištolj sa standardnim šaržerom
Andjelo Miklic
4standardni 9–milimetarski pištolj (sa šaržerom)
BUZOV


  

Answers


56 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
9-milimetarski pištolj sa standardnim šaržerom


Explanation:
Standard clip = izraz koji se uobièajeno koristi za vrstu šaržera (okvira, hrv.- spremnika)koji veæinom imaju kapacitet od 15 metaka.

Inaèe, za ovu vrstu pištolja postoji uobièajen naziv : poluautomatski pištolj.
Tada se podrazumijeva da se punjenje samog pištolja obavlja iz spomenutog šaržera, za razliku od npr. revolvera, koji se pune iz bubnja.

Takoðer, uobièajeno je da se za svaki drugi naèin punjenja pištolja razlièit od ovog iz šaržera, priliko spomionjanja spomene i naèin punjenja (npr: pištolj kod kojeg se obavlja ruèno punjenje svakog metka = single round, hand-load i sl.).
ta èinjenica nam govori koliko je uobièajeno da se standardni pištolji današnjice pune putem šaržera, odnosno "standard-clip", koji se stavljaju u dršku (ruèku) pištolja, sa donje strane.



--------------------------------------------------
Note added at 2004-08-04 14:26:19 (GMT)
--------------------------------------------------

Kolega, èini se, ne èita dovoljno pomno. U mom objašnjenju nigdje niti ne piše da je okvir (šaržer, spremnik itd.) jednak za više vrsta pištolja.

\"Standard-clip action\" znaèi da se pištolj puni municijom iz standardnog okvira. To \"standardnog okvira\" ne znaèi da je jedan okvir jednak za više ili èak sve vrste pištolja, veæ da je takav naèin punjenja standard sam za sebe.

O ovoj temi, povijesti nastanka i vrstama punjenja, a vezano uz to i paljenja, mogao bih iz glave pisati danima.

Kod nas u Dalmaciji kažu (bez uvrede ostalima) : Dite materi - balun Hajduku.

O svemu ovom pišem sa dugogodišnjim iskustvom u prouèavanju, upotrebi i predavanju osobnog naoružanja.


--------------------------------------------------
Note added at 2004-08-04 14:53:08 (GMT)
--------------------------------------------------

\"Standardni pištolj\" znaèilo bi da je odreðeni model pištolja usvojen kao standard, npr. u nekoj vojsci, policiji itd.

\"Standard-clip action\" je izraz koji to sigurno ne znaèi.

Izraz \"Standard clip\" moguæe je naæi na mnogo site-ova na netu.
Takoðer, neki pištolji imaju i više vrsta okvira, pri èemu je jedan standardni, a ostali se mogu nabaviti kao opcija.
NPR: Za Berettu 92FS (pištolj Amerièke vojske), koji u serijskoj opremi ima okvir sa 15 metaka, moguæe je nabaviti okvir za 25 i 30 metaka. U tom sluèaju ovaj okvir od 15 metaka je \"standard clip\"

Andjelo Miklic
Specializes in field
Native speaker of: Native in CroatianCroatian
PRO pts in category: 31

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nedzad Selmanovic
2 hrs
  -> Hvala

neutral  BUZOV: Dalmatinski (èitaj: peristilski) talent za 'eliminaciju' svih drugih 'ispod' 'Nas Posveæenika' ne bih komentirao - previše puta doživljen, A za Ajduka navijan otkad su igrali Vukas i Beara.
11 hrs

29 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
standardni 9–milimetarski pištolj (sa šaržerom)


Explanation:
Ono 'sa šaržerom' nije potrebno u SH jer je ukljuèeno u pojmu 'pištolj' – koji nije 'revolving gun', odnosno 'revolver'.

Ameri ga naglašavaju jer iz 'gun' nije baš jasno radi li se o oružju sa zakretnim (revolving) spremnikom metaka ili sa spremnikom koji se umeæe u dršku (clip, šaržer).

Eng SH
clip gvozdena karika
clip broš
clip futrola metaka

http://www.thefreedictionary.com/clip
CLIP - Pronunciation: klĭp
Noun
1. clip - a metal frame or container holding cartridges; can be inserted into an automatic gun
cartridge clip,
cartridge holder,
magazine
gun - a weapon that discharges a missile at high velocity (especially from a metal tube or barrel)
pincurl clip - a variety of clip for holding pin curls
supply chamber - a mechanical device for holding something and supplying it as needed


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 16 mins (2004-08-04 11:09:23 GMT)
--------------------------------------------------

[PDF] PREGLEDFormat datoteke: PDF/Adobe Acrobat - HTML verzija
... PREGLED oružja, municije i MES za prodaju R/d Naziv sredstva Kolicina Primjedba PJEŠADIJSKO NAORUŽANJE 1. Pištolj 9 mm CZ 99 13 2. Pištolj malokalibarski 5 ...
www.vladars.net/pdf/tender_mo_srp.pdf -

... PRODAJEM HS2000 ne korišten, 2 okvira, futrola i metke imaocu dozvole za ... eura BIOGRAD N/M Telefon: 091/ Datum: 14.9.2003 ...
www.internetoglasnik.com/sport/ - 59k - Spremljeno - Sliène stranice

SPECWOG
... http://www.gunaccessories.com/default.asp.
HS2000 / XD – HRVATSKI POLUAUTOMATSKI PIŠTOLJ. http://www.usembassy.hr/odc/immetal.htm. ÈASOPISI. ...
www.specwog.bujinkan.hr/index.php?page=linkovi - 17k -




--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 50 mins (2004-08-04 11:42:51 GMT)
--------------------------------------------------

15 METAKA nije nikakav standard, uprkos èinjenici da ih ima dosta danas.

Jednako dosta ili èak više modela ima i sa 8 ili 10 metaka.

STANDARDNI se odnosi na \'standard\' odreðene grupacije - vojske (standardna puška amerièkih marinaca, npr.), policije, streljaštvo (standardni zraèni pištolj) .. ili odreðeni proizvodni/tipski standard, npr standard \'PARA\'(belum)... standardni kalibar (9mm ili drugi)...
A da li baš OKVIR jednoga proizvoðaèa može iæi u pištolj drugoga (da bi bio \'standardni okvir\' malo je teže za povjerovati:

List Medjimurje... STANDARDNI ZRAÈNI PIŠTOLJ. Sedmo kolo Županijskih liga u streljaštvu održano je ovog vikenda na streljanama u Mihovljanu i Èakovcu. ...
www.medjimurje.com/?V=2429sp10 - 11k - Sliène Stranice -

http://www.nspoint.net/~kalaj/oruzje.htm
Pištolj CZ-99 sa prigušivaèem

Ovo je standardni pištolj kalibra 9mm Para, ali sa dodatnom opremom u vidu prigušivaèa i obièno se koristi u situacijama kada treba biti tih i neprimetan. Odlikuju ga odlièna preciznost, proseèna ubojitost, osrednji domet i okvir od 15 metaka. Postoji i varijanta S&W40, koja koristi municiju amerièkog porekla kalibra 0.40 inèa, ali takav proizvod je namenjen izvozu i naša vojska ga slabo koristi. Odlièno se pokazao i u najekstremnijim uslovima eksploatacije, a pored dobrih osobina poseduje i nekoliko loših: preširoka drška, loše rešen udaraè i loša završna obrada.

http://world.guns.ru/handguns/hg21-r.htm
Пистолет Макарова ПМ / ПММ / ИЖ-71 (СССР/Россия)
Pištolj Makarova PM / PMM /IŽ-71 (SSSR/Rusija)
Стандартный пистолет ПМ Советского производства
Standardnipištolj PM sovjetske proizvodnje
Калибр, 9x18мм; 9x18 ПММ - Kalibar , 9x18mm; 9x18 PMM
Длина: 161 мм (165 мм ПММ) - Duljina 161 mm (165 mm PMM)
Вес без патронов: 730 г (760 г ПММ) – Težina bez metaka: 730 g (760 g PMM)
Емкость магазина: 8 патронов (12 патронов ПММ) – Kapacitet magazina: 8 metaka (12metaka PMM)

Znaèi, u STANDARDNOM pištolju istoga proizvoðaèa jedan šaržer-okvir-spremnik, onaj od 8 metaka, ne može iæi u dršku kamo treba iæi onaj od 12 metaka. Zato i postoje DVA modela standarnog pištolja (standard 9mm) pištolja ISTOGA proizvoðaèa : Model PM i Model PPM.

Dakle, teže je govoriti o nekom \'standardnom šaržeru\', univerzalnom za sve marke pištolja od 9mm.
Ja tako vidim.




--------------------------------------------------
Note added at 13 hrs 9 mins (2004-08-04 23:02:48 GMT)
--------------------------------------------------

«Standard clip» uistinu ima puno stranica – meðu inima i za Panasonicove PRINTERE... i Motoroline proizvode ...

Ima li isto tako puno stranica s izrazom «standardni šaržer» ili «standardni okvir» ili «standardni spremnik» na hrvatskom te na ŠTO se odnose onih nekoliko sluèajeva koji se mogu naæi, može se lako provjeriti.

Frazeologija vamo i tamo, eli ... anglosaska na jednu stranu , balkanska na drugu ... teško se može promjenjivati jedna u drugu smisleno NE-prevedena...

«Standardni šaržer» unutar poimanja jednoga modela još i prolazi, no Asker nije navela širi kontekst iz kojega bi se na takvo što moglo zakljuèiti... premda se možda i o tomu radi...

O POMNOM ÈITANJU i shvaæanjupomnoga èitanja te da li se u hrvatskom (srpskom) rabi «standardni šaržer» ili «standardni pištolj», èime iskljuèujem moje daljnje komentare na ovu temu, može se vidjeti takoðer na dosta stranica. Uz veæ navedene, još nekoliko :

PDF] Sarco #8393-08 8-20-03
Format datoteke: PDF/Adobe Acrobat - HTML verzija
... $159.95 2 for $149.50 PHP \"PRIVI HRVATSKI PIVTOLJ\" (This means \"First Croatian ...
Standard gun $695.00 Combat $795.00 HS 95 \"HR VATSKI SAMOKRES\" (This means ...
www.sarcoinc.com/8-20-03_pgs7-14.pdf - Sliène Stranice -

TFL Forums - Search Results
... I like Springfield\'s hrvatski samokres (Croation pistol) a lot; better than any other polymer pistol I\'ve had/tried (Glock ... )
NIJ Standard-0112.03, Autoloading ...
www.thefiringline.com/forums/ search.php?do=finduser&u=69 - 63k - Sliène Stranice -

Oruzje - Back to Kosovo mod
... Ovo je standardni pištolj kalibra 9mm Para, ali sa dodatnom opremom u vidu prigušivaèa i obièno se koristi u situacijama kada treba biti tih i neprimetan. ... www.nspoint.net/~kalaj/oruzje.htm - 19k - Spremljeno - Sliène stranice

I kolo Kupa SSS - pistolj
Standardni vazdušni pištolj - Juniori. 1.Mikec Damir 84 KSS \"Policajac\" 90 95 97 96 98 95 571. ... Standardni vazdušni pištolj - Kadeti. ... www.streljastvo.co.yu/2002-2003/ Kup%20SSS/I%20kolo%20Kupa%20SSS%20-%20pistolj.htm - 58k - Spremljeno - Sliène stranice

III kolo Kupa SSS - pistolj
Standardni vazdušni pištolj - Kadeti. 1.Petrov Duško 88 SK \"Kikinda\" 87 92 92 88 86 95 540. ... Standardni vazdušni pištolj - Juniori. ... www.streljastvo.co.yu/2002-2003/ Kup%20SSS/III%20kolo%20Kupa%20SSS%20pistolj.htm - 8k - Spremljeno - Sliène stranice[ Više rezultata za www.streljastvo.co.yu ]

Pa i na engleskom:

[ REMS ] @ Planetdreamcast.com
... H&K VP70. Leon\'s standard handgun. Holds up to 18 bullets per round. ... Browning HP.
Claire\'s standard handgun. Holds up to 13 bullets per round. Pretty bad weapon. ...
www.planetdreamcast.com/rems/re2weapons.htm - 21k -

Handgun Training
... One guy who appears to have compiled a lot of information on standard handgun
qualifications has posted a web page with what looks like a pretty good ...
www.savvysurvivor.com/handgun_training.htm - 36k -

Ham and Petersham Rifle and Pistol Club - Standard Handgun Course ...
The Rules of the Standard Handgun Air Gun Competition. ...
www.hprpc.co.uk/Business/ newsbusiness/standardhandgun.htm - 6k


[PDF] INTER-SERVICES STANDARD HANDGUN (25m) 2004
Format datoteke: PDF/Adobe Acrobat - HTML verzija
INTER-SERVICES STANDARD HANDGUN (25m) 2004 Bay NAME P1 P2 P3 P4 P5 P6 TOT R1 R2 R3 R4 R5 R6 TOT TOTAL ROYAL NAVY Capt S LUCAS 47 48 46 45 45 47 278 49 46 49 47 ...
www.army.mod.uk/linked_files/sport/army_rifle/
Inter_Services_Standard_Handgun__Air__Match.pdf - Sliène stranice

Handgun , Pistol , gun , fine selection , glock , ruger , high ...
... $475 PHOTOS. High Standard Model Plinker M101, 22 LR, Hamden address, 98%. ... High Standard Model Dura-Matic M101, series 22 LR, Hamden address, 98% $295 PHOTOS. ...
daverifflegunsales.com.phtemp.com/oh.htm - 8k –
=========================================
KONTRIBUCIJA OVIM OKONÈANA !

BUZOV
Croatia
Native speaker of: Native in CroatianCroatian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Andjelo Miklic: ??? 8 ili 10 metaka- više modela? Mislim da ste krivo informirani.
4 hrs
  -> 12 metaka (umjesto 10) tipfeler