KudoZ home » English to Serbo-Croat » Other

RULE and ACT deontology

Serbo-Croat translation: Deontologija u teoriji i praksi


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:RULE and ACT deontology
Serbo-Croat translation:Deontologija u teoriji i praksi
Entered by: Andjelo Miklic

11:49 Dec 30, 2003
English to Serbo-Croat translations [PRO]
/ etika novinarske fotografije
English term or phrase: RULE and ACT deontology
Prica je o etici u novinarskoj fotografiji...

"Lambeth elaborated on deontological ethics, Kant's emphasis on the nature of an act rather than its result. Pure RULE deontology is a form of Kant's philosophy that says taht there are universal rules that all must follow. In pure ACT deontology, on the other hand, it is admitted taht firm rules or codes are noet always possible. With such a belief, a persons's instincts become more important in decision making that making the logical reasons. Mixed act and rule deontology are compromises between the extreme harshness of universal rules and the idea that emotions should guide a decision. Both act and rule deontology are guided by principle, but the consequences of an act must be considered as well."
Bogdan Petrovic
Serbia
Deontologija... vidi ispod:
Explanation:
Deontologija je uèenje o moralnoj ispravnosti i dužnostima.

Moglo bi se prevesti kao :
Deontologija u teoriji (Rule deontology)
i
Deontologija u praksi (Act deontology).

Drago mi je ako sam barem malo pomogao.
Selected response from:

Andjelo Miklic
Grading comment
hvala!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5deontologija zasnovana na pravilima/delovanjuTanja Abramovic
5Deontologija... vidi ispod:
Andjelo Miklic


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
Deontologija... vidi ispod:


Explanation:
Deontologija je uèenje o moralnoj ispravnosti i dužnostima.

Moglo bi se prevesti kao :
Deontologija u teoriji (Rule deontology)
i
Deontologija u praksi (Act deontology).

Drago mi je ako sam barem malo pomogao.


Andjelo Miklic
Native speaker of: Native in CroatianCroatian
PRO pts in pair: 109
Grading comment
hvala!

1 day 10 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
deontologija zasnovana na pravilima/delovanju


Explanation:
moralna/eticka nacela zasnovana na pravilima/delovanju

na donjem linku, u delu "Kant" moze da se nadje vise informacija;

deontology - ethics, esp. that branch dealing with duty, moral obligation and right action.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-31 22:46:15 (GMT)
--------------------------------------------------

\"...Covjek kao umno (razumno) i racionalno bice ne djeluje stihijski, nepredvidjeno/nepredvidljivo i iracionalno (sic!). Njegovo djelovanje u odredjenom trenutku uvelike je, primarno, determinirano kakvocom njegove moralne svijesti, kvalitetom njegova ratio-a, motristima na zivot i svijet, nagonima, ali i, sekundarno, stupnjem njegove naobrazbe i zivotnim spoznajama. Ako covjek djeluje iracionalno, potaknut nagonima i nekim izvanjskim impulsima, onda ga promatramo u njegovu kaznenopravnom elementu, kao (moguceg) pocinitelja kaznenog djela i opasnog (pre)krsitelja moralnih i drugih postulata zajednice u kojoj zivi.

„Principe djelovanja postavlja um, i kad bi covjek bio samo umno bice, on bi uvijek djelovao u skladu s njima. Ali buduci da je covjek i osjetilno bice pa moze umjesto umom biti odredjen i nagonom, prakticki se principi za njega pojavljuju kao zapovijedi uma, za koje Kant uvodi tehnicki izraz imperativi.\"

Imperative Kant poblize odredjuje kao „formule koje izrazavaju odnos objektivnih zakona htijenja uopce prema subjektivnoj nesavrsenosti volje ovoga ili onoga umnog bica, npr. ljudske volje\".

Za potrebu razlikovanja hipotetickog i kategorickog imperativa covjekova djelovanja analizirat cemo situaciju: osoba je nekoj drugoj osobi nanijela stetu i, uvrijezeno je misljenje, treba ju nadoknaditi. Iz ove konstrukcije slijedi postulat (kategoricki imperativ): Ako si nekome nanio stetu, nadoknadi ju!

Odlucujuci kriterij razlikovanja kategorickog i hipotetickog imperativa je porijeklo tih imperativa: hipoteticki su imperativi zapovijedi empirijskoga prakticnog uma (njihova obvezatnost analiticki slijedi iz htijenja svrhe), a kategoricki (misljenje) cistoga prakticnog uma.

Hipoteticki imperativ, s jedne strane, kaze samo to da je djelovanje dobro za neku mogucu ili zbiljsku namjeru, dok kategoricki imperativ, s druge strane, proglasava neko djelovanje po sebi objektivno nuznim, bez odnosa prema nekoj namjeri, tj. takodjer i bez ikakve druge svrhe.

U razdiobi imperativâ se javlja i (za prikaz kaznenopravne misli Kanta nama znacajan) problematicki imperativ. On ne govori nista o postavljenoj svrsi, nego samo o nuznim sredstvima za njeno postizanje. Kant tu vrstu imperativa naziva i pravilima spretnosti ili/i tehnickim imperativima. „Da li je svrha umna i dobra, ovdje se uopce ne nastoji spoznati, nego samo to sto se mora ciniti da se ona postigne. Propisi za lijecnika, da pacijenta temeljito izlijeci, i za trovaca, da ga sigurno usmrti, utoliko su jednake vrijednosti ukoliko svaki sluzi tome da se potpuno postigne njihova namjera...\"




    Reference: http://www.geocities.com/tomislav_mirosavljevic/KANT-HEGEL-B...
Tanja Abramovic
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
PRO pts in pair: 163