KudoZ home » English to Serbo-Croat » Zoology

Spitting Cobra

Serbo-Croat translation: kobra pljuvacica


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Spitting Cobra
Serbo-Croat translation:kobra pljuvacica
Entered by: Natasa Grubor

11:16 May 14, 2005
English to Serbo-Croat translations [PRO]
Zoology
English term or phrase: Spitting Cobra
vrsta kobre
Bogdan Petrovic
Serbia
kobra "pljuvacica"
Explanation:
mozda bi to bilo to uz dodatno objasnjenje
Selected response from:

Natasa Grubor
Bosnia and Herzegovina
Grading comment
opredelio sam se za vasu varijantu, bolje zvuci na tv-u! Hvala i Miomiri na trudu.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1kobra ispljuvaèa
Miomira Brankovic
1kobra "pljuvacica"
Natasa Grubor


  

Answers


32 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
spitting cobra
kobra "pljuvacica"


Explanation:
mozda bi to bilo to uz dodatno objasnjenje


    Reference: http://pubwww.srce.hr/botanic/cisb/doc/fauna/zmije/otrovne.h...
Natasa Grubor
Bosnia and Herzegovina
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in BosnianBosnian
PRO pts in category: 8
Grading comment
opredelio sam se za vasu varijantu, bolje zvuci na tv-u! Hvala i Miomiri na trudu.

37 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
spitting cobra
kobra ispljuvaèa


Explanation:
Karl P. Šmit i Robert F. Inger, Ilustrovana enciklopedija životinjskog carstva - GMIZAVCI, Mladinska knjiga, 1969, str. 237

U svakom od 100 ilustrovanih èlanaka možete pronaæi po 10 kljuènih èinjenica kao što su: zmija ispljuvaèa prska otrov u oèi napadaèa na daljinu od preko 2 m...
http://www.plato.co.yu/mc.dll/knjiga.detalji.htm?art_id=5209...

--------------------------------------------------
Note added at 50 mins (2005-05-14 12:07:50 GMT)
--------------------------------------------------

Citat iz gore navedene enciklopedije \"Gmizavci\":
Kod nekoliko vrsta afrièkih kobri koje imaju prilièno uzan vratni deo razvila se sposobnost da izbacuju otrov na znatnu daljinu i one ga sa opasnom taènošæu usmeravaju na lice i oèi životinje koja im se približava.(…) Ovaj otrov zmije izbacuju pritiskom mišiæa na žlezdu, a mlaz otrova se usmerava pomoæu suženog otvora a otrovnom zubu, koji je okrenut napred i mnogo se razlikuje od otvora okrenutog nadole u otrovnim zubima kod kobri koje ne izbacuju otrov. Zmija sa prstenom oko vrata ili \"ispljuvaèa\" sa juga Aftike (Hemachatus) redovno izbacujue otrov kada joj se približi neki posetilac u zoološkom vrtu, tako da prska stakleni zid svog kaveza sve dok se ne privikne na zatoèeništvo.

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs 31 mins (2005-05-14 15:48:08 GMT)
--------------------------------------------------

U ovu kategoriju spadaju crnovrata kobra (Naja nigricollis), mozambièka kobra (Naja mossambica), crvena kobra (Naja pallida) i ringhal (Hemachatus haemachatus), tako da se ne radi samo o jednoj vrsti kobre.

Miomira Brankovic
Serbia
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  A.Đapo
1 hr
  -> Hvala Amra.