KudoZ home » English to Serbo-Croat » Zoology

hood of the snake

Serbo-Croat translation: kapuljaèa (kobrin vrat)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:hood of the snake
Serbo-Croat translation:kapuljaèa (kobrin vrat)
Entered by: Bogdan Petrovic

15:21 May 14, 2005
English to Serbo-Croat translations [PRO]
Zoology / reptili
English term or phrase: hood of the snake
"The spitting cobra has a large spectacle shaped mark on the hood"...

Stavio sam glava
Bogdan Petrovic
Serbia
kapuljaèa (kobrin vrat)
Explanation:
Orijentalska kobra, Naja naja
Vrat ove indijske vrste može više da se proširi nego ma kod koje druge kobre. Kada se vrat pomoæu izduženih rebara koja nategnu opuštenu kožu proširi on se pretvara u svavijen disk nekoliko puta širi od preènika tela, a crne mrlje na koži meðu krljuštima postaju vidljive i imaju izgled naoèara, ruga ili neki drugi oblik.
...
Navika da raširi vrat, da se uspravi i tako suoèi sa veæom životinjom razvija veæ u samom jajetu, jer se mala kobra èim pomoli glavu i prednji deo tela iy jajeta veæ uspravlja, širi kapuljaèu i napada kao odrasla.
Ilustrovana enciklopedija životinjskog carstva - Gmizavci, str. 238-239
Selected response from:

Miomira Brankovic
Serbia
Grading comment
hvala!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4... kobra na glavi ima veliki znak u obliku naocara
Ljiljana Malovic
4kapuljaèa (kobrin vrat)
Miomira Brankovic


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kapuljaèa (kobrin vrat)


Explanation:
Orijentalska kobra, Naja naja
Vrat ove indijske vrste može više da se proširi nego ma kod koje druge kobre. Kada se vrat pomoæu izduženih rebara koja nategnu opuštenu kožu proširi on se pretvara u svavijen disk nekoliko puta širi od preènika tela, a crne mrlje na koži meðu krljuštima postaju vidljive i imaju izgled naoèara, ruga ili neki drugi oblik.
...
Navika da raširi vrat, da se uspravi i tako suoèi sa veæom životinjom razvija veæ u samom jajetu, jer se mala kobra èim pomoli glavu i prednji deo tela iy jajeta veæ uspravlja, širi kapuljaèu i napada kao odrasla.
Ilustrovana enciklopedija životinjskog carstva - Gmizavci, str. 238-239

Miomira Brankovic
Serbia
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
PRO pts in category: 16
Grading comment
hvala!

1 day6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
... kobra na glavi ima veliki znak u obliku naocara


Explanation:
glava je u ovom kontekstu sasvim u redu.


Ljiljana Malovic
Netherlands
Native speaker of: English
PRO pts in category: 20