KudoZ home » English to Slovak » Business/Commerce (general)

referral

Slovak translation: odporuŸenie


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:referral
Slovak translation:odporuŸenie
Entered by: Jan Fatara

18:56 Feb 19, 2006
English to Slovak translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
English term or phrase: referral
"Lionbridge Channel Alliance Partners facilitate the sale and delivery of Lionbridge globalization solutions through consulting, systems integration and/or associative selling (referrals)."
http://www.lionbridge.com/company/alliances/default.liox
Jan Fatara
odporučenie
Explanation:
Doporučenie je nespisovne
Selected response from:

Dagmar Turčanová
Slovakia
Grading comment
Vdaka. V poslednej dobe mam na zaklade vlastnych skusenosti problem akceptovat, ze nieco sa preklada aj doslovne:)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3odporučenieDagmar Turčanová
4doporuceni (zrpstredkovani)
Martin Janda


Discussion entries: 4





  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
doporuceni (zrpstredkovani)


Explanation:
Nejde o nic jineho, nez ze partner dohodi budouciho zakaznika Lionbridgi - tedy doporuci mu, aby u Lionbrdige nakoupil. Za to pochopitelne dostane nejakou tu provizi. Stary trik zabaleny do novych slov...

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2006-02-19 19:07:00 GMT)
--------------------------------------------------

zprostredkovani, samozrejme

Martin Janda
Czech Republic
Works in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 6

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
odporučenie


Explanation:
Doporučenie je nespisovne

Dagmar Turčanová
Slovakia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 8
Grading comment
Vdaka. V poslednej dobe mam na zaklade vlastnych skusenosti problem akceptovat, ze nieco sa preklada aj doslovne:)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maria Chmelarova: doporuceny list ale nie doporucenie, must argee with you.
56 mins

agree  Lucia [Lulu] Lay: aj odporúčanie
7 hrs

agree  Uncle: I agree with 'odporúčanie'.
9 hrs

agree  Marek Buchtel
11 hrs

disagree  maat ka re: aha, takže anglický výkladový slovník, aj slovník na zozname používajú nespisovné slovo "doporučenie"? asi by ste mali kontaktovať slovenské pedagogické nakladateľstvo...
1 day10 hrs