KudoZ home » English to Slovak » Chemistry; Chem Sci/Eng

deposit of feculence

Slovak translation: usádzanie kalu

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:deposit of feculence
Slovak translation:usádzanie kalu
Entered by: Radoslava Peterson

08:18 Oct 24, 2005
English to Slovak translations [PRO]
Tech/Engineering - Chemistry; Chem Sci/Eng
English term or phrase: deposit of feculence
Chemistry/Data Sheet/Deafoamer

... surfactant forms a protective film on the surface which prevents the deposit of feculence....

... povrchovo aktívna látka vytvára na povrchu ochranný film ktorý bráni usadeniu kalu ?
Radoslava Peterson
usádzanie kalu
Explanation:
...ochranný film/povlak, ktorý zabraňuje usádzaniu kalu.
Selected response from:

Jan Fatara
Grading comment
Dakujem.

4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4usadenina z vykalov >>>
Maria Chmelarova
4usadzovanie kalu
akkurat
4usádzanie kalu
Jan Fatara


  

Answers


36 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
usádzanie kalu


Explanation:
...ochranný film/povlak, ktorý zabraňuje usádzaniu kalu.

Jan Fatara
Does not meet criteria
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 11
Grading comment
Dakujem.

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
usadzovanie kalu


Explanation:
feculence je kal, ktory sa o.i. tvori v akvariach z fekalii ryb a pod., cize kal sa mi v tomto kontexte javi ako vhodny preklad. Ten defoamer sa aj pouziva o.i. na cistenie, resp. osetrenie stien akvarii.

akkurat
Slovakia
Meets criteria
Specializes in field
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 3
Notes to answerer
Asker: Dakujem za podrobne vysvetlenie. Kedze ide o dvojtvar,hodnoti sa odpoved ktora prisla prva.


1 day 13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
usadenina z vykalov >>>


Explanation:
nemat celu vetu, tazko sa da urcit presny vyznam "deposit of feculence"
feculence-necistota,spina ale aj usadenina z vykalov

..."surfactant foam a protective film on the surface which prevents the deposit of feculence..."

..."povrchovo aktivne cinidlo, ochranny povlak povrchu, zabranuje usadzovaniu necistot (vykalov...)

v anglickej verzii nie je slovo "vytvarat"....

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 13 hrs 35 mins (2005-10-25 21:53:19 GMT)
--------------------------------------------------

usadzovanie/usádzanie - dvojtvar

Maria Chmelarova
Does not meet criteria
Works in field
Native speaker of: Slovak
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: Dakujem za pomoc. V kontexte ide o vykaly mikroorganizmov, takze by som sa rada vyhnula slovu vykal a pouzila radsej kal. Len mala oprava, v anglickej verzii je "forms" a nie foams.....