the bottom fall out

Slovak translation: Pak trh osobnych pocitacov zkrachoval

English term or phrase:the bottom fall out
Slovak translation:Pak trh osobnych pocitacov zkrachoval
Entered by: Radovan Pletka

17:23 Nov 19, 2006
English to Slovak translations [PRO]
Idioms / Maxims / Sayings / computers
English term or phrase: the bottom fall out
Termín pochádza z webovej stránky o možnom nahradení osobných počítačov tenkými klientmi. Veta:
The plan was working and IBM even projected PC division would return to profitability by 2006. Then the bottom fell out of the PC market
Tarjuman
Egypt
Pak trh osobnych pocitacov zkrachoval
Explanation:
Dejte si to do spravne slovenstiny, ale kdyz necemu upadne dno, tak to u trhu znamena, ze to zkrachovalo.
Selected response from:

Radovan Pletka
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4Pak trh osobnych pocitacov zkrachoval
Radovan Pletka
5 +1klesnúť pod doteraz najnižšiu cenu
Lucia [Lulu] Lay


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
klesnúť pod doteraz najnižšiu cenu


Explanation:
V tomto prípade by som vetu preložila: "ceny PC dosiahli nové dno", lebo v slovenčine asi nerátame s tým, že by sa dalo ísť ešte nižšie.
Pozri napr.: http://www.answers.com/topic/the-bottom-drops-out


    Reference: http://www.learn4good.com/languages/business_and_management_...
    Reference: http://idioms.thefreedictionary.com/bottom+drops%2Ffalls+out...
Lucia [Lulu] Lay
Slovakia
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
Notes to answerer
Asker: Thanx for nice links:)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Maria Chmelarova: ina moznost: collapse -zrutit sa hlbsie ako najnizsie miesto. Zneje to ľavoruko ...?
5 hrs
  -> Veď preto som vo vysvetlení ponúkla aj pravorukejší preklad, kým pre slovenský ekvivalent inkriminovaného termínu sa mi zdalo vhodnejšie použiť tento preklad vysvetlenia frázy.

agree  Ladislav Filo: alebo ceny PC prepadli na nové dno
15 hrs
  -> Ďakujem. A dúfam, že trh s PC ešte neskrachoval!

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
Then the bottom fell out of the PC market
Pak trh osobnych pocitacov zkrachoval


Explanation:
Dejte si to do spravne slovenstiny, ale kdyz necemu upadne dno, tak to u trhu znamena, ze to zkrachovalo.

Radovan Pletka
Native speaker of: Czech
PRO pts in category: 8
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Apolonia Vanova: Potom .......................skrachoval, stroskotal
28 mins
  -> skrachoval mi pripada zde lepsi, diky

agree  Maria Chmelarova: "Potom"-len na vylepsenie textu sa da nahradit: "hneď nato" neskôr,zatým"...
1 hr

agree  srubkova
1 day 3 hrs

agree  webguru: Znie to lepsie, kedze sa nehovori len o cene...
2 days 2 hrs