KudoZ home » English to Slovak » Law (general)

at-will employment

Slovak translation: pracovný pomer (upravený/upravovaný) podľa vlastného uváženia


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:at-will employment
Slovak translation:pracovný pomer (upravený/upravovaný) podľa vlastného uváženia
Entered by: Slavomir BELIS

08:52 Feb 16, 2012
English to Slovak translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: at-will employment
Kontext: Nothing in the Code is intended to alter the Company’s policy of at-will employment.

Wikipedia: At-will employment is a doctrine of American law that defines an employment relationship in which either party can break the relationship with no liability, provided there was no express contract for a definite term governing the employment relationship and that the employer does not belong to a collective bargaining group (i.e., has not recognized a union).

Ďakujem za pomoc!
Jana Novomeska
Malta
pracovný pomer (upravený) podľa vlastného uváženia
Explanation:
Ďalšia možnosť vychádzajúca z vlastného úsudku a týchto (akých-takých) zdrojov:

at will - podľa vlastného uváženia, podľa ľubovôle a podobne
http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode=dbl&lang=en&lng1=en,...

- možnosť upraviť pracovný pomer podľa vlastného uváženia
http://nechodimnaprednasky.sk/stiahnut/prednasku/2425/330752...

--------------------------------------------------
Note added at 58 mins (2012-02-16 09:50:40 GMT)
--------------------------------------------------

Alebo možno aj

pracovný pomer upravovaný podľa vlastného uváženia

ak tam náhodou ide aj o to, že podmienky toho pomeru sa môžu meniť priebežne.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2012-02-16 09:53:49 GMT)
--------------------------------------------------

Teda podľa širšieho kontextu by som asi rozmýšľal nad týmito možnosťami:
pracovný pomer podľa vlastného uváženia
pracovný pomer upravený podľa vlastného uváženia
pracovný pomer upravovaný podľa vlastného uváženia




Selected response from:

Slavomir BELIS
Slovakia
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5uvolnenie (prepustenie) z prace bez udania dovoduMaria Chmelarova
3 +2pracovný pomer (upravený) podľa vlastného uváženia
Slavomir BELIS
1flexibilný pracovnoprávny vzťah
Rad Graban
1nezáväzný pracovný pomer
Rad Graban


Discussion entries: 2





  

Answers


55 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
pracovný pomer (upravený) podľa vlastného uváženia


Explanation:
Ďalšia možnosť vychádzajúca z vlastného úsudku a týchto (akých-takých) zdrojov:

at will - podľa vlastného uváženia, podľa ľubovôle a podobne
http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode=dbl&lang=en&lng1=en,...

- možnosť upraviť pracovný pomer podľa vlastného uváženia
http://nechodimnaprednasky.sk/stiahnut/prednasku/2425/330752...

--------------------------------------------------
Note added at 58 mins (2012-02-16 09:50:40 GMT)
--------------------------------------------------

Alebo možno aj

pracovný pomer upravovaný podľa vlastného uváženia

ak tam náhodou ide aj o to, že podmienky toho pomeru sa môžu meniť priebežne.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2012-02-16 09:53:49 GMT)
--------------------------------------------------

Teda podľa širšieho kontextu by som asi rozmýšľal nad týmito možnosťami:
pracovný pomer podľa vlastného uváženia
pracovný pomer upravený podľa vlastného uváženia
pracovný pomer upravovaný podľa vlastného uváženia






Slavomir BELIS
Slovakia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 52

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Vladimír Hoffman
1 hr
  -> Ď.

agree  Ales Horak
6 hrs
  -> Ď.

34 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
nezáväzný pracovný pomer


Explanation:
Na slovensku nič také neexistuje, takže asi niečo v tomto zmysle plus poznámka prekladateľa.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2012-02-16 10:44:31 GMT)
--------------------------------------------------

Možno by sa tam ešte hodilo aj "vzájomne" - "vzájomne nezáväzný pracovný pomer".

Rad Graban
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 81

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
uvolnenie (prepustenie) z prace bez udania dovodu


Explanation:
" At at-will employee can be fired at anytime, for any reason (except a few illegal reasons, spelled out bellow ). If the employer decides to let you go, that's the end of your job- and you have very limited legal rights to fight your termination".

www.nolo.com/legal-encyclopedia/employment-at-will-definiti...

tiez " In at will employment either company or the employee can terminate the employment relationship at any time, with or without cause, with or without notice".

www.humanresources.about.com

V druhom citate si vsimnite "employment relationship" a nie "employment agreement"


Maria Chmelarova
Native speaker of: Slovak
PRO pts in category: 16

9 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
flexibilný pracovnoprávny vzťah


Explanation:
Ďalší nápad.

Rad Graban
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 81