self-rescue; hood

Slovak translation: ochranná kukla na sebazáchranu

English term or phrase:self-rescue; hood
Slovak translation:ochranná kukla na sebazáchranu
Entered by: Dušan Ján Hlísta

10:47 Jul 11, 2018
English to Slovak translations [PRO]
Tech/Engineering - Manufacturing / dýchacie prístroje
English term or phrase: self-rescue; hood
samozáchrana sa mi veľmi nevidí

filtering devices for self-rescue with hood must be used only for self-rescue in escape situations and should not be used for a continuous period exceeding 15 minutes
Dušan Ján Hlísta
Slovakia
ochranná kukla na sebazáchranu
Explanation:
EN 403:2004 | Respiratory protective devices for self-rescue — Filtering devices with hood for escape from fire — Requirements, testing, marking | 6.10.2005 | EN 403:1993 | Date expired (6.10.2005)

CEN | EN 403:2004 | Ochranné prostriedky dýchacích orgánov na sebazáchranu. Filtračné dýchacie prístroje s kuklou na únik pred ohňom. Požiadavky, skúšanie, označovanie | 6. 10. 2005 | EN 403:1993 | Dátum uplynul (6. 10. 2005)

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2018-07-11 12:52:06 GMT)
--------------------------------------------------

https://www.gasmask-respirators.co.uk/emergency-self-rescue-...
Selected response from:

Igor Liba
Slovakia
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1ochranná kukla na sebazáchranu
Igor Liba
4samozáchrana, kapucňa
Juro Sebestyen, A.B.I.E.S. s.r.o.
4samozáchrana; veko/príklop
Igor BURAK
3sebazáchrana; úniková maska
Miriama Levicka
3samozáchrana; úniková kukla
Beata Fabova


  

Answers


24 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
samozáchrana, kapucňa


Explanation:
ja tipujem kapucňu

Juro Sebestyen, A.B.I.E.S. s.r.o.
Slovakia
Works in field
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 4

27 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
sebazáchrana; úniková maska


Explanation:
Ak sa vám nepáči samozáchrana, skúste sebachrána. A to druhé slovo hood, zrejme ide o escape hood, čo je úniková maska.



    Reference: http://www.technogroup.sk/k-348-nikove-masky
    Reference: http://www.srsafety.com/products/flykthuvor/escape-hood-sr-7...
Miriama Levicka
United Kingdom
Native speaker of: Native in SlovakSlovak

10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
samozáchrana; veko/príklop


Explanation:
https://www.google.it/search?ei=BsREW-y6Is3awQL7u5Mw&q=dýcha...

--------------------------------------------------
Note added at 53 mins (2018-07-11 11:40:55 GMT)
--------------------------------------------------

Samozáchrana je správny termín používaný aj v normách, čiže základnom a najspoľahlivejšom zdroji terminológie. Kapucňa sa používa v súvislosti s oblečením a nie s filtračnými zariadeniami a dýchacími prístrojmi
http://slovniky.juls.savba.sk/?w=kapucňa&s=exact&c=02e5&d=ks...

Igor BURAK
Slovakia
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: ešte ma napadla svojpomoc a kapucňa


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
samozáchrana; úniková kukla


Explanation:
Ja som sa dopátrala k únikovej kukle.


    Reference: http://www.klimafil.sk/p/625/unikova-kukla-draeger-parat-550...
    Reference: http://vystroj-vyzbroj.cz/cs/eshop/eshop/dychaci-technika-ra...
Beata Fabova
Slovakia
Native speaker of: Native in SlovakSlovak

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
ochranná kukla na sebazáchranu


Explanation:
EN 403:2004 | Respiratory protective devices for self-rescue — Filtering devices with hood for escape from fire — Requirements, testing, marking | 6.10.2005 | EN 403:1993 | Date expired (6.10.2005)

CEN | EN 403:2004 | Ochranné prostriedky dýchacích orgánov na sebazáchranu. Filtračné dýchacie prístroje s kuklou na únik pred ohňom. Požiadavky, skúšanie, označovanie | 6. 10. 2005 | EN 403:1993 | Dátum uplynul (6. 10. 2005)

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2018-07-11 12:52:06 GMT)
--------------------------------------------------

https://www.gasmask-respirators.co.uk/emergency-self-rescue-...


    https://www.hasicskavyzbrojna.cz/maska-vyvadeci-zachranna-kukla-drager-pss-rescue-hood-pps/d-217143/
    https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN-SK/TXT/?uri=CELEX:52008XC0620(04)&fromTab=ALL&from=EN
Igor Liba
Slovakia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 56

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Vladimír Hoffman: Pekný rešerž-:)
2 days 29 mins