KudoZ home » English to Slovak » Mechanics / Mech Engineering

spacer coupling

Slovak translation: vyrovnávacia spojka


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:spacer coupling
Slovak translation:vyrovnávacia spojka
Entered by: Igor Liba

11:15 Aug 15, 2010
English to Slovak translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / rolling mill cooling bed
English term or phrase: spacer coupling
no context available, the term found in a chart.

Thank you.
igorisko
Slovakia
vyrovnávacia spojka
Explanation:
http://strojarstvo.depi.sk/predmety/maturity/stk/07-hriadelo...
http://en.wikipedia.org/wiki/Spacer_coupling


Vyrovnávacie spojky
Svojou konštrukciou dovoľujú posuv spájaných hriadeľov v smere osi hriadeľa, napríklad vyrovnanie tepelnej dilatácie. Vôľa medzi jednotlivými dielcami hnanej a hnacej časti časti spojky umožnuje menšie radiálne a uhlové výchylky. Prenášajú krútiaci moment bez tlmenia nárazov súosových a nesúosových hriadeľov.


--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2010-08-15 19:12:52 GMT)
--------------------------------------------------


alebo aj „VYROVNÁVACIA HRIADEĽOVÁ SPOJKA“
Selected response from:

Igor Liba
Slovakia
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4vyrovnávacia spojka
Igor Liba
4vymedzovacia vložkaMaria Chmelarova
3spojka(nátrubok) medzikusa
Jan Chupac


Discussion entries: 2





  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
spojka(nátrubok) medzikusa


Explanation:
.

Jan Chupac
Slovakia
Specializes in field
Native speaker of: Slovak
PRO pts in category: 28

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vymedzovacia vložka


Explanation:
spacer coupling - " is a cylindrical piece installed btw. the pump shaft coupling hub and motor shaft coupling hub to provide enough space to remove mechanical seal when doing maitenance without moving either the pump body or the driver " http://en.wikipedia.org

Maria Chmelarova
Native speaker of: Slovak
PRO pts in category: 16

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vyrovnávacia spojka


Explanation:
http://strojarstvo.depi.sk/predmety/maturity/stk/07-hriadelo...
http://en.wikipedia.org/wiki/Spacer_coupling


Vyrovnávacie spojky
Svojou konštrukciou dovoľujú posuv spájaných hriadeľov v smere osi hriadeľa, napríklad vyrovnanie tepelnej dilatácie. Vôľa medzi jednotlivými dielcami hnanej a hnacej časti časti spojky umožnuje menšie radiálne a uhlové výchylky. Prenášajú krútiaci moment bez tlmenia nárazov súosových a nesúosových hriadeľov.


--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2010-08-15 19:12:52 GMT)
--------------------------------------------------


alebo aj „VYROVNÁVACIA HRIADEĽOVÁ SPOJKA“

Igor Liba
Slovakia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 102