KudoZ home » English to Slovak » Mechanics / Mech Engineering

squeeze valve

Slovak translation: stláčací ventil


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:squeeze valve
Slovak translation:stláčací ventil
Entered by: zuziqua

23:51 Feb 16, 2012
English to Slovak translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / Compressors
English term or phrase: squeeze valve
In the context: "The squeeze valve into the feed-in ducting is out of operation" what kind of valve is it?

Thank you.
zuziqua
stláčací ventil
Explanation:
Vybavené páčkou, ktorá je ovládaná tlakom.
Selected response from:

Jan Kolesar
Slovakia
Grading comment
Dakujem. Toto bude najlepsia alternativa.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1stláčací ventil
Jan Kolesar
4tlačný ventil
Stan Gajdos
3regulačný ventil
Michal Zugec
3zvierací ventil, svorkaMaria Chmelarova


  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zvierací ventil, svorka


Explanation:
od zvierať - to squeeze, nie zviera - (a/the) animal

ventil, svorka depends on...!

Maria Chmelarova
Native speaker of: Slovak
PRO pts in category: 16

6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
regulačný ventil


Explanation:
Pozri odkaz - je to ventil uvoľňujúci tlak, napr. z postrekovača


    Reference: http://www.google.sk/search?q=squeeze+valve&hl=sk&rls=com.mi...
Michal Zugec
Slovakia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 37

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
stláčací ventil


Explanation:
Vybavené páčkou, ktorá je ovládaná tlakom.

Example sentence(s):
  • ...sa otvorí pružinový stláčací ventil a uvoľní tok materiálu.

    Reference: http://www.pft.eu/www/sk/.../pneumatische_foerderanlage.php?...
Jan Kolesar
Slovakia
Works in field
Native speaker of: Slovak
PRO pts in category: 44
Grading comment
Dakujem. Toto bude najlepsia alternativa.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Michal Zugec: To bude asi najpresnejšie
16 mins

1 day14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tlačný ventil


Explanation:
Ventil ovládaný vonkajším tlakom (prsta, pružiny).
Príkladom sú "dávkovacie " ventily vody.
Podľa kontextu ide o ventil v napájacom potrubí.


    www.empiriask.sk/katalog/product_list?category_id=146; www.flameengineering.com/Valves.html
    Reference: http://www.loctite.sk/cps/rde/xchg/henkel_sks/hs.xsl/full-pr...
Stan Gajdos
Slovakia
Specializes in field
Native speaker of: Slovak
PRO pts in category: 3