KudoZ home » English to Slovak » Religion

lay multipliers

Slovak translation: laickí evanjelizátori

10:26 Oct 15, 2013
English to Slovak translations [PRO]
Social Sciences - Religion / lay multipliers
English term or phrase: lay multipliers
Cela veta : Are there other partners in realizing your apostolate? (e.g. schools, municipalities, lay multipliers, NGOs).

Vsetkemu rozumiem ale to "lay multipliers" ma zabilo.
Uncle
Slovak translation:laickí evanjelizátori
Explanation:
Podľa mňa ide laických veriacich, ktorí sa venujú šíreniu viery. Spojenie „laickí evanjelizátori“ sa na nete nezriedka vyskytuje, preto by som ho neváhal použiť. Možno by prichádzalo do úvahy aj ešte bežnejšie spojenie „laickí kazatelia“, hoci to mnohým môže znieť ako oxymoron. Prípadne aj „laický apoštolát“, ako spomínajú na jednom webe nižšie.

Ako laický evanjelizátor pôsobím od roku 1996 a odvtedy som videl veľa zmien hlavne medzi mladými kresťanmi v spoločenstvách.
http://blog.tyzden.sk/marek-nikolov/2011/12/20/rozhovor-s-br...

Dôležitosť apoštolskej práce laických veriacich v evanjelizácii.
Rozvíjať pastoračné zanietenie oživovať vo viere jednotlivcov, skupiny i spoločenstvá, poznávať laický apoštolát, jeho účinné formy, rozvíjať spoluprácu klerikov i laikov, chápať univerzálnu Cirkev, hlásať evanjelium všetkým.
http://www.knazi.sk/kniznica/pt_l.html

--------------------------------------------------
Note added at 31 mins (2013-10-15 10:58:00 GMT)
--------------------------------------------------

If one person, transformed by their relationship with Jesus, wins two more people to Christ, and they in turn become multipliers, then it is only a matter of time before the entire world is evangelized.
http://llcomm.org/2013/09/20/multiplication-is-messy/

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2013-10-15 11:29:31 GMT)
--------------------------------------------------

The New Life Training Center in each region trains local Christians in evangelism and discipleship. Young believers are taught to become spiritual multipliers—disciples who share their faith in Christ with others and in turn train them to win and disciple still others, multiplying generation after spiritual generation (Matthew 28:20, II Timothy 2:2).
http://www.missionfrontiers.org/issue/article/new-life-2000-...

http://www.mentoring-disciples.org/whybuild.html
Selected response from:

Tomas Foltyn
Slovakia
Grading comment
Dakujem za odpovede.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2laickí evanjelizátori
Tomas Foltyn
2angažovaní laici
Vladimír Hoffman


  

Answers


32 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
angažovaní laici


Explanation:
Just guessing, ale v kontexte toho zoznamu to sedí a zas to nie je zásadne dôležité. To multiplier sa dá vykladať ako niekto kto posiľňuje.

Vladimír Hoffman
Slovakia
Native speaker of: Native in SlovakSlovak

30 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
laickí evanjelizátori


Explanation:
Podľa mňa ide laických veriacich, ktorí sa venujú šíreniu viery. Spojenie „laickí evanjelizátori“ sa na nete nezriedka vyskytuje, preto by som ho neváhal použiť. Možno by prichádzalo do úvahy aj ešte bežnejšie spojenie „laickí kazatelia“, hoci to mnohým môže znieť ako oxymoron. Prípadne aj „laický apoštolát“, ako spomínajú na jednom webe nižšie.

Ako laický evanjelizátor pôsobím od roku 1996 a odvtedy som videl veľa zmien hlavne medzi mladými kresťanmi v spoločenstvách.
http://blog.tyzden.sk/marek-nikolov/2011/12/20/rozhovor-s-br...

Dôležitosť apoštolskej práce laických veriacich v evanjelizácii.
Rozvíjať pastoračné zanietenie oživovať vo viere jednotlivcov, skupiny i spoločenstvá, poznávať laický apoštolát, jeho účinné formy, rozvíjať spoluprácu klerikov i laikov, chápať univerzálnu Cirkev, hlásať evanjelium všetkým.
http://www.knazi.sk/kniznica/pt_l.html

--------------------------------------------------
Note added at 31 mins (2013-10-15 10:58:00 GMT)
--------------------------------------------------

If one person, transformed by their relationship with Jesus, wins two more people to Christ, and they in turn become multipliers, then it is only a matter of time before the entire world is evangelized.
http://llcomm.org/2013/09/20/multiplication-is-messy/

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2013-10-15 11:29:31 GMT)
--------------------------------------------------

The New Life Training Center in each region trains local Christians in evangelism and discipleship. Young believers are taught to become spiritual multipliers—disciples who share their faith in Christ with others and in turn train them to win and disciple still others, multiplying generation after spiritual generation (Matthew 28:20, II Timothy 2:2).
http://www.missionfrontiers.org/issue/article/new-life-2000-...

http://www.mentoring-disciples.org/whybuild.html


    Reference: http://www.evskola.sk/kurzy.php
Tomas Foltyn
Slovakia
Native speaker of: Slovak
PRO pts in category: 8
Grading comment
Dakujem za odpovede.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Michal Fabian
13 mins
  -> Vďaka!

agree  Viera Valková
3 hrs
  -> Vďaka!