consumer's welfare

Slovak translation: prospech spotrebiteľa

English term or phrase:consumer's welfare
Slovak translation:prospech spotrebiteľa
Entered by: Jan Chupac

17:37 Oct 22, 2013
English to Slovak translations [PRO]
Marketing - Retail
English term or phrase: consumer's welfare
As in "Since the NB price and quality do not change, PL becomes more competitive and increases PL consumers' welfare"
and
"The retailer uses the PL as a countervailing tool in vertical negotiations with the upstream manufacturer to get better tariff concessions. Therefore, there may be a bias for social welfare when he entrusts his own brand to the competitive fringe because the independent firm is less efficient than the NB manufacturer."

Thanks a million.
igorisko
Slovakia
prospech spotrebiteľa
Explanation:
Toto sa mi zdá najpresnejšie. Potvrdzujú to aj odkazy v google search.

https://www.google.sk/search?q=consumer welfare, prospech sp...
Selected response from:

Jan Chupac
Slovakia
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4prospech spotrebiteľa
Jan Chupac
3Výhody vyplývajúce pre zákazníkov
Kristian Madar
3blahobyt spotrebiteľa
Dušan Ján Hlísta
2spokojnosť zákazníkov
Michal Zugec


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
blahobyt spotrebiteľa


Explanation:
***

Dušan Ján Hlísta
Slovakia
Native speaker of: Slovak

10 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
spokojnosť zákazníkov


Explanation:
Alebo spotrebiteľov - podľa sortimentu.

Michal Zugec
Slovakia
Works in field
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 4

44 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Výhody vyplývajúce pre zákazníkov


Explanation:
Ako to chápem ja:

Kedze spoločnosť NB udržiava nemennú kvalitu a cenu, PL s cieľom väčšej konkurencieschopnosti zvýši výhody vyplývajúce pre zákazníkov (evidentne z kúpy ich produktu). Podľa mna tie výhody môžu byť nižšia cena, väčšia kvalita, trvácnosť, dlhšia záruka, lepší servis a pod.

Aj ked sa to môže javiť príliš "far-fetched" ako preklad, ja zastávam názor, že nie vždy sa musíme otrocky držať slovíčok, ale skôr sa zamerať na význam celku a je užitočné čítať aj medzi riadkami. Ja by som to určite preložil takto.

Kristian Madar
Slovakia
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 4

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
prospech spotrebiteľa


Explanation:
Toto sa mi zdá najpresnejšie. Potvrdzujú to aj odkazy v google search.

https://www.google.sk/search?q=consumer welfare, prospech sp...

Jan Chupac
Slovakia
Native speaker of: Slovak
PRO pts in category: 4