KudoZ home » English to Slovak » Social Science, Sociology, Ethics, etc.

feedback loop

Slovak translation: spätnoväzobná slučka


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:feedback loop
Slovak translation:spätnoväzobná slučka
Entered by: igorisko

11:12 Jan 31, 2009
English to Slovak translations [PRO]
Science - Social Science, Sociology, Ethics, etc.
English term or phrase: feedback loop
in "When reactions loop back to affect themselves, a feedback loop is created.", how FEEDBACK LOOP is supposed to be translated? Thank you all.
igorisko
Slovakia
spätnoväzobná slučka
Explanation:
spojenie aktívneho systému, ktoré generuje zmenu jeho správania na základe odpovede okolia na primárnu akciu
Selected response from:

Jan Szelepcsenyi, PhD
Slovakia
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1spätnoväzobná slučka
Jan Szelepcsenyi, PhD
3 +1slučka spätnej väzby
Igor Liba


  

Answers


24 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
slučka spätnej väzby


Explanation:
*

--------------------------------------------------
Note added at 26 mins (2009-01-31 11:39:08 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.ktl.elf.stuba.sk/study/eks/sv.pdf

Igor Liba
Slovakia
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 15

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Michal Zugec: toto je určite bežne používaný výraz
1 hr

29 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
spätnoväzobná slučka


Explanation:
spojenie aktívneho systému, ktoré generuje zmenu jeho správania na základe odpovede okolia na primárnu akciu

Example sentence(s):
  • Treba však povedať, že táto spätnoväzobná slučka často chýba i terapeutovi.
  • ...v týchto zdrojoch svetla nie je na generáciu svetla...

    Reference: http://www.processwork.sk/clanky/psychoterapia_a_psychozy.ht...
    www.websters-online-dictionary.org/translation/slovak/index102.html -
Jan Szelepcsenyi, PhD
Slovakia
Specializes in field
Native speaker of: Slovak
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Michal Zugec: toto je určite správny výraz, ale málo používaný (trochu prekombinovaný)
1 hr
  -> Keď do vyhľadávača GOOGLE dáte jednu a druhú alternatívu, každý výraz sa vyskytne zhodou okolností 87x. Takže je to zrejme otázka osobnej preferencie...

agree  Ladislav Filo
2 days1 hr