KudoZ home » English to Slovenian » Finance (general)

universal default

Slovenian translation: zakonite splošne zamudne obresti


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:universal default
Slovenian translation:zakonite splošne zamudne obresti
Entered by: Tina Kocevar Donkov

06:56 Mar 11, 2008
English to Slovenian translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general) / credit cards
English term or phrase: universal default
If you are late on your payments creditors have the right to use universal default and take you up to the default rate on your credit cards, which could be as high as 23, 27, 30 percent.
Tina Kocevar Donkov
Slovenia
splošne (zamudne) obresti
Explanation:
Default so zamudne obresti.
Selected response from:

Kolt
Slovenia
Grading comment
Hvala lepa. Združila sem dva odgovora v: zakonite splošne zamudne obresti. Lep dan!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1zakonite zamudne obresti, zakonske zamudne obresti
Ms.Straus
3 +1splošni pogoji ob neplačilu
majamar
3 +1splošne (zamudne) obresti
Kolt


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
splošne (zamudne) obresti


Explanation:
Default so zamudne obresti.


    Reference: http://www.sodnapraksa.si/default.asp?k=doc_content&baza=VDS...
    Reference: http://209.85.135.104/search?q=cache:ngciy6mJ0tkJ:www.pravna...
Kolt
Slovenia
Works in field
Native speaker of: Native in SlovenianSlovenian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Hvala lepa. Združila sem dva odgovora v: zakonite splošne zamudne obresti. Lep dan!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  roctor
10 mins

9 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
splošni pogoji ob neplačilu


Explanation:
Menim, da je to specificno za Ameriko (glej clanek, v katerem je govora o enakem, kot spodnji clanek pojasnjuje pomen tega termina: http://www.rtvslo.si/modload.php?&c_mod=rnews&op=sections&fu... in da v Sloveniji ne obstajajo tovrstni pogoji, zato bi prevedla besedno zvezo po pomenu posamezne besede.

V Kontrolerjevem glasniku prevajajo besedo default kot neplacilo (glej: http://64.233.183.104/search?q=cache:VVWX4vE2gZYJ:www.mik.si...

Kaj pomeni universal default je lepo razlozeno na: http://www.bankrate.com/brm/news/credit-management/20040120a...

V nobenih splosnih pogojih kreditnih kartic, kar sem jih prebrala, katerih izdajateljice so slovenske banke, nisem zasledila takih posebnih pogojev, ko pride do neplacila (samo o pogodbenih ali zakonsko dolocenih zamudnih obrestih je govora).




majamar
Slovenia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SlovenianSlovenian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Vito Smolej: ++ - default je neplačilo, in pri kreditnih karticah out of place (!??)
32 days

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
zakonite zamudne obresti, zakonske zamudne obresti


Explanation:
S prevedkom splošne zamudne obresti verjetno ni kaj dosti narobe, edino to me muči, da se ta besedna zveza skorajda ne pojavlja. Zato predlagam prevod "zakonite zamudne obresti" oziroma "zakonske zamudne obresti"; prva možnost je še pogostejša od druge.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day4 hrs (2008-03-12 11:14:44 GMT)
--------------------------------------------------

Odgovor Tini:

Izrazov "zakonite splošne zamudne obresti" in "zakonske splošne zamudne obresti" ne najdem nikjer na netu, spomnim se pa tudi ne, da bi katerega od njiju že kje slišala ali prebrala.

Po moje bo najbolje, če predlagane odgovore - tiste pravilne ;) - vržeš v Google in še kakšen iskalnik, potem pa se na osnovi tega, kje in kako pogosto se izrazi pojavljajo, odločiš, kateri je najboljši za tvoje besedilo. Moje mnenje že poznaš :D

Example sentence(s):
  • Iz gornje obrazložitve sledi, da se zakonite zamudne obresti obračunavajo po linearni metodi in da obresti (pogodbene in zamudne skupaj) pri izvršbah na podlagi pogodbenih razmerij, ki so nastala po 1.1.2002, ne smejo presegati (valorizirane) glavnice.
  • Dolžnik dolguje glavnico in zakonite zamudne obresti.

    Reference: http://www.racunovodja.com/pokazi.asp?stran=3
    Reference: http://ius.info/Baze/sovs/ji010245.htm
Ms.Straus
Slovenia
Works in field
Native speaker of: Native in SlovenianSlovenian
Notes to answerer
Asker: Kaj pa, če bi združila vaše predloge v zakonite splošne zamudne obresti?

Asker: Res je, teh izrazov ni kje najti, ker pri nas tega (še) nimamo. Nanašajo se izključno na ameriški trg in njihove kreditne kartice - zato pa imajo krizo :) hvala za pomoč!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Eugenija Straus
37 days