KudoZ home » English to Slovenian » Mechanics / Mech Engineering

ground speed

Slovenian translation: hitrost vožnje


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:ground speed
Slovenian translation:hitrost vožnje
Entered by: Marcel Milic

21:42 Dec 5, 2010
English to Slovenian translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / kmetijska mehanizacija
English term or phrase: ground speed
Izraz je vezan na kmetijsko mehanizacijo (traktor).

Do not engage the ground speed PTO when the tractor is moving.

Ali ima kakšno zvezo s kardansko gredjo.
PTO = power take-off (odjem moči)
Hvala!
Marcel Milic
Slovenia
hitrost vožnje
Explanation:
Poudarek ni toliko na samem terminu, ampak na principu delovanja naprave. V odgovoru ponujam prevod glede na zastavljeno vprašanje, vendar pa je že osnovna predpostavka malo drugačna. Celotna besedna zveza je tukaj "ground speed PTO", torej npr. "odjem moči s hitrostjo vožnje / potovalno hitrostjo". Vsi PTO-ji so načeloma kardanski priključki, ta, o katerem govorimo, pa nima fiksnega prestavnega razmerja, ampak je le-to sinhronizirano s hitrostjo vožnje. Odjem je torej izveden za menjalnikom traktorja. Tak priključek je primeren npr. za razne sejalnike, trosilnike, nakladalke ipd, kjer mora naprava delovati v odvisnosti od hitrosti vožnje in se ustaviti, ko se traktor ustavi. Tak primer videvamo v tem času tudi na cestah pri trosilnikih soli, ki dozirajo v odvisnosti od hitrosti vožnje pluga.
Priključki s fiksno prestavo pa se uporabljajo npr. za cirkularje, sekalnike, mlatilnike in druge naprave, ki načeloma delujejo na mestu.
Selected response from:

darkokoporcic
Slovenia
Grading comment
Hvala vsem trem!
Vsak po svoje mi je pomagal iz godlje!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2hitrost vožnje
darkokoporcic
4potovalna hitrost/prestava
Tomi Dobaj
1prva prestavaGer2Slo


Discussion entries: 4





  

Answers


8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
potovalna hitrost/prestava


Explanation:
V nasprotju s prestavo za delovno hitrost...

Tomi Dobaj
Slovenia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SlovenianSlovenian
PRO pts in category: 44

10 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
hitrost vožnje


Explanation:
Poudarek ni toliko na samem terminu, ampak na principu delovanja naprave. V odgovoru ponujam prevod glede na zastavljeno vprašanje, vendar pa je že osnovna predpostavka malo drugačna. Celotna besedna zveza je tukaj "ground speed PTO", torej npr. "odjem moči s hitrostjo vožnje / potovalno hitrostjo". Vsi PTO-ji so načeloma kardanski priključki, ta, o katerem govorimo, pa nima fiksnega prestavnega razmerja, ampak je le-to sinhronizirano s hitrostjo vožnje. Odjem je torej izveden za menjalnikom traktorja. Tak priključek je primeren npr. za razne sejalnike, trosilnike, nakladalke ipd, kjer mora naprava delovati v odvisnosti od hitrosti vožnje in se ustaviti, ko se traktor ustavi. Tak primer videvamo v tem času tudi na cestah pri trosilnikih soli, ki dozirajo v odvisnosti od hitrosti vožnje pluga.
Priključki s fiksno prestavo pa se uporabljajo npr. za cirkularje, sekalnike, mlatilnike in druge naprave, ki načeloma delujejo na mestu.

darkokoporcic
Slovenia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SlovenianSlovenian
PRO pts in category: 16
Grading comment
Hvala vsem trem!
Vsak po svoje mi je pomagal iz godlje!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrej Fric: Potrebno je obravnavati besedno zvezo "ground speed PTO". Ground speed pri nas letalcih pa pomeni hitrost letala glede na zemljo, v nasprotju z airspeed, kjer je še upoštevan veter.
39 mins
  -> Hvala, tudi sam sem bil presenečen, ko sem ta termin zagledal v kontekstu kopenskega "transporta".

agree  Gorazd Kurnik
1704 days

10 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
prva prestava


Explanation:
Ugibam, prosim!

Ker Leo za "ground speed" pravi "Grundgeschwindigkeit", osnovna hitrost, premišljujem, ali tukaj ne gre za to, da se med vožnjo traktorja ne sme prestavljati v prvo prestavo, to je osnovno hitrost oziroma hitrost za speljevanje (PTO = take off, speljevanje?).

Enako kot pri avtomobilu pomeni prestavljanje v prvo prestavo močno zaviranje glede na to, da se vozilo že premika z večjo hitrostjo (in mogoče s tem kakšno škodo na motorju).

--------------------------------------------------
Note added at 10 h (2010-12-06 07:47:29 GMT)
--------------------------------------------------

Mogoče je treba hitrost zniževati postopno, na primer iz tretje najprej v drugo in nato v prvo hitrost?

--------------------------------------------------
Note added at 10 h (2010-12-06 08:29:23 GMT)
--------------------------------------------------

Glede na Darkovo razlago predlagam prevod: Ne vklapljajte kardana med premikanjem traktorja.

--------------------------------------------------
Note added at 12 h (2010-12-06 10:08:51 GMT)
--------------------------------------------------

Mogoče bi kazalo razmisliti še o naslednjem: če je "ground speed" potovalna hitrost, so to pri traktorjih "cestne prestave" (V nasprtju s "poljskimi", delovnimi prestavami)?

Torej še en predlog: "Med vožnjo s cestnimi prestavami ne vklapljajte kardana".


    Reference: http://dict.leo.org/ende?lp=ende&lang=de&searchLoc=0&cmpType...
Ger2Slo
Slovenia
Native speaker of: Native in SlovenianSlovenian
PRO pts in category: 4