KudoZ home » English to Swedish » Architecture

interior elevations

Swedish translation: invändiga nivåer


15:19 Jan 19, 2003
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Architecture / architecture
English term or phrase: interior elevations
Relating to a CAD-program for architects.
Gabriella Jönsson
Sweden
Swedish translation:invändiga nivåer
Explanation:
eller höjder

--------------------------------------------------
Note added at 2196 days (2009-01-24 11:28:33 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Jag har nog fel och Tony har rätt. I arkitektsammanhang betyder interior elevation något i stil med vy inifrån
Selected response from:

Reino Havbrandt
Sweden
Grading comment
Invändiga höjder verkade vara det mest flexibla. Tack för att du tog dig tid att svara!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3invändiga nivåer
Reino Havbrandt
5Rumsuppställning
Tony Nilsson


  

Answers


2196 days   confidence: Answerer confidence 5/5
Rumsuppställning


Explanation:
Uppställningsritning betyder invändiga vyer. Rumsuppställning brukar dock användas av arkitekter i dagligt tal. (Nivåer eller höjder översätts till levels.)

Tony Nilsson
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish

8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
invändiga nivåer


Explanation:
eller höjder

--------------------------------------------------
Note added at 2196 days (2009-01-24 11:28:33 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Jag har nog fel och Tony har rätt. I arkitektsammanhang betyder interior elevation något i stil med vy inifrån

Reino Havbrandt
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 10
Grading comment
Invändiga höjder verkade vara det mest flexibla. Tack för att du tog dig tid att svara!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Hans-Bertil Karlsson
2 mins

agree  Inger Brandt
16 hrs

agree  asptech: Försiktigt! "Elevation" betyder dels nivå (eller "plushöjd" som vi säger på svenska), dels "elevation" som när man ritar en vägg, fasad e.d. "på höjden". Kolla kontexten!
20 hrs