submission plans

Swedish translation: planritning

English term or phrase:submission plan
Swedish translation:planritning
Entered by: Gabriella Jönsson

15:21 Jan 19, 2003
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Architecture / architecture
English term or phrase: submission plans
Relating to a CAD-program for architects.
Gabriella Jönsson
Sweden
planritning
Explanation:
rätt och slätt. var god se referens nedan.

:)Lisa
Selected response from:

Lisa Lloyd
Grading comment
Tack, Lisa! Referensen visade att det här verkar stämma precis. =)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1bygglovsritningar
asptech
5planritning
Lisa Lloyd
3ritningar för godkännande
Reino Havbrandt


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ritningar för godkännande


Explanation:
submission är ju ganska allmänt, så jag kan tänka mig att det är ritningar för godkännande innan arbetet börjas, möjligen ritningar som används vid överlämningen när projektet är slut. Det kan också vara relationsritninar, alltså ritningar som upprättas i efterhand för att dokumentera hur det egentligen blev.

Reino Havbrandt
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 10

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
planritning


Explanation:
rätt och slätt. var god se referens nedan.

:)Lisa


    Reference: http://office.microsoft.com/sverige/Assistance/2002/articles...
Lisa Lloyd
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Tack, Lisa! Referensen visade att det här verkar stämma precis. =)

20 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
bygglovsritningar


Explanation:
Är nog den närmaste svenska företeelsen. Ritningarna lämnas in (are submitted) till byggnadsnämnden i resp. kommun.

asptech
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tony Nilsson
2195 days