KudoZ home » English to Swedish » Automation & Robotics

lacing

Swedish translation: skarvning med krokar


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:lacing
Swedish translation:skarvning med krokar
Entered by: Ulla Lundquist

17:57 Sep 27, 2011
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Automation & Robotics / singulator - conveyor belt
English term or phrase: lacing
install the new clipper lacing at both ends using a clipper roller lacer.


singulator - conveyor belt
Ulla Lundquist
Italy
skarvning med krokar
Explanation:
Roller lacer tycks vara ett varumärke, namnet på den här apparaten: http://www.youtube.com/watch?v=M78jNYnBZRE&NR=1

Clipper hooks är krokar av ståltråd. Förslag för hela uttrycket: Montera skarvkrokarna på båda ändarna med Roller Lacer.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2011-09-27 20:32:22 GMT)
--------------------------------------------------

Svenska sajter om skarvning av transportband visar liknande metoder och kallar dem för "remlås".
Selected response from:

larserik
Sweden
Grading comment
tack
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3trä samman/ihop, fläta ihop/sammanlena helson
2skarvning med krokarlarserik


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
skarvning med krokar


Explanation:
Roller lacer tycks vara ett varumärke, namnet på den här apparaten: http://www.youtube.com/watch?v=M78jNYnBZRE&NR=1

Clipper hooks är krokar av ståltråd. Förslag för hela uttrycket: Montera skarvkrokarna på båda ändarna med Roller Lacer.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2011-09-27 20:32:22 GMT)
--------------------------------------------------

Svenska sajter om skarvning av transportband visar liknande metoder och kallar dem för "remlås".

larserik
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 20
Grading comment
tack

1 day 20 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
trä samman/ihop, fläta ihop/samman


Explanation:
maybe

lena helson
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish