KudoZ home » English to Swedish » Automotive / Cars & Trucks

closed centre hydraulics

Swedish translation: hydraulventiler med stängt mittläge

09:29 Nov 20, 2006
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks / Tractors
English term or phrase: closed centre hydraulics
The hydraulic system of Advance models is based on closed centre hydraulics with variable piston pump and electronically controlled external valves controlled conveniently by using the joystick and push buttons located on the new ergonomic armrest.

sluten centralhydraulik?
Anna-Marta Vlugt
Sweden
Swedish translation:hydraulventiler med stängt mittläge
Explanation:
Efter att ha läst Mårtens ref konstaterar jag att den beskriver hydraulsystem som använder ventiler med stängt resp öppet mittläge. Om det är svaret på din fråga vågar jag inte svära på.
Selected response from:

myrwad
Sweden
Grading comment
Jag valde den här varianten av alla. Hoppas det blir bra...
Tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1hydraulik med ventiler som har stängt mittläge
Reino Havbrandt
4slutet centrum-hydraulik
Mårten Sandberg
4stängt centrum-hydraulik
Mats Wiman
3hydraulventiler med stängt mittläge
myrwad


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
slutet centrum-hydraulik


Explanation:
i ref (sär)skriver de med "slutet-centrum ventil" men det råder inget tvivel att de syftar på samma sak.


    Reference: http://www.flumes.ikp.liu.se/courses/TMMI38/Tentasamling_200...
Mårten Sandberg
Specializes in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 155

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
hydraulventiler med stängt mittläge


Explanation:
Efter att ha läst Mårtens ref konstaterar jag att den beskriver hydraulsystem som använder ventiler med stängt resp öppet mittläge. Om det är svaret på din fråga vågar jag inte svära på.

myrwad
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 179
Grading comment
Jag valde den här varianten av alla. Hoppas det blir bra...
Tack!

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
hydraulik med ventiler som har stängt mittläge


Explanation:
myrwad har naturligtvis rätt, ville bara förtydliga saken!


    Reference: http://www.acshydraulics.com/glossary.html#closedcenter
    Reference: http://www.jmsq.se/nyheter/nyhetermain.shtml
Reino Havbrandt
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 377

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxbofasching
1 hr

14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
stängt centrum-hydraulik


Explanation:
Reinos förklaring är utmärkt, Mårtens likaså men enligt min hydrauliklärare Östen Melander är mitt förslag det gängse.
Båda ger emellertid noll Googleträffar.

Mats Wiman
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 88