KudoZ home » English to Swedish » Automotive / Cars & Trucks

roll-neck

Swedish translation: halskrage/halsparti


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:roll-neck
Swedish translation:halskrage/halsparti
Entered by: Ulla Lundquist

10:03 Feb 10, 2007
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks / helmets
English term or phrase: roll-neck
motorcykelhjälmar
Ulla Lundquist
Italy
halskrage
Explanation:
som alltså sitter fast i hjälmen.. ;)

--------------------------------------------------
Note added at 2 days1 hr (2007-02-12 11:27:52 GMT)
--------------------------------------------------

halskrage av polotyp, kanske?
Selected response from:

Mario Marcolin
Sweden
Grading comment
tack för hjälp,

3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4halskrage
Mario Marcolin
3 +1polokrage
Mårten Sandberg


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
polokrage


Explanation:
En bildsökning ger bilder på polokragar.
Ingen aning hur det hänger ihop med hjälmar. Om det nu gör det - inget som helst sammanhang att gå på.
(fattigt med träffar när man letar efter roll-neck i MC-hjälmsammanhang)


Mårten Sandberg
Specializes in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 155
Notes to answerer
Asker: jaha - glömde kontext som vanligt : i det här fallet tycks det gälla en del av hjälmen - halsparti? - med blixtlås på vänster sida i hjälmen (står det)... Inget särskilt namn på svenska...?


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxfinntranslat
1 hr

2 days1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
halskrage


Explanation:
som alltså sitter fast i hjälmen.. ;)

--------------------------------------------------
Note added at 2 days1 hr (2007-02-12 11:27:52 GMT)
--------------------------------------------------

halskrage av polotyp, kanske?

Mario Marcolin
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 40
Grading comment
tack för hjälp,