KudoZ home » English to Swedish » Automotive / Cars & Trucks

VIN Vehicle Identification Number

Swedish translation: chassinummer


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:VIN Vehicle Identification Number
Swedish translation:chassinummer
Entered by: Klas Törnquist

11:12 Mar 10, 2004
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks
English term or phrase: VIN Vehicle Identification Number
Är det riktigt att översätta VIN med chassinummer?
Hans Näslund
Sweden
chassinummer
Explanation:
...i de flesta fall, ja. En del sv representanter använder dock bara VIN och några "fordonsidentifieringsnummer".
Selected response from:

Klas Törnquist
Grading comment
OK - i det här fallet (en reklamtext) tror jag att chassinummer passar bra.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3Frågan är redan behandladReino Havbrandt
5chassinummer
Klas Törnquist


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
chassinummer


Explanation:
...i de flesta fall, ja. En del sv representanter använder dock bara VIN och några "fordonsidentifieringsnummer".

Klas Törnquist
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 230
Grading comment
OK - i det här fallet (en reklamtext) tror jag att chassinummer passar bra.

21 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
Frågan är redan behandlad


Explanation:
http://www.proz.com/kudoz/640485

--------------------------------------------------
Note added at 2004-03-10 21:25:31 (GMT) [[utf-8]]
--------------------------------------------------

... men det kan ju finnas fler bra svar, tänkte bara peka på att titta i arkivet först ...


    Reference: http://www.proz.com/kudoz/640485
Reino Havbrandt
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 377

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henrik Brameus
2 hrs

agree  Terese Whitty
3 hrs

agree  Kristina Thorne
14 hrs