KudoZ home » English to Swedish » Automotive / Cars & Trucks

6 WAY BASE

Swedish translation: 6-poligt hylstag eller 6-poligt stifttag

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:6 WAY BASE
Swedish translation:6-poligt hylstag eller 6-poligt stifttag
Entered by: lisafran

13:46 Oct 8, 2004
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks
English term or phrase: 6 WAY BASE
BULKHEAD MOUNTING HP 6 WAY BASE

Är en "base" en slags kontakt?
lisafran
6-poligt hylstag eller 6-poligt stifttag
Explanation:
beroende på hur det är bestyckat. Man kan ocjså skriva " 6-poligt fast anslutningsdon".
Selected response from:

Manualmakaren
Sweden
Grading comment
Tack igen Björn
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
56-poligt hylstag eller 6-poligt stifttag
Manualmakaren
4chassidon
Reino Havbrandt
4uttag
Reino Havbrandt
16 punkts fästning
Christina Middel


  

Answers


51 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
uttag


Explanation:
6-poligt uttag, (för montering i panel)


    Reference: http://www.lappusa.com/catalog/TechData-OverviewOfHousings.h...
Reino Havbrandt
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 377

56 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
chassidon


Explanation:
hittade jag i Elfa-katalogen
Avser den fasta delen, som monteras i panel, och det är antagligen din "base" del.

Reino Havbrandt
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 377

56 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
6 way base
6 punkts fästning


Explanation:
Utan att kunna något om bulkheads vet jag att ordet base betyder bla stöd, fästning, sockel, dvs prylen är fäst vid/vilar på 6 punkter. Kanske hjälper det?


--------------------------------------------------
Note added at 58 mins (2004-10-08 14:45:00 GMT)
--------------------------------------------------

Böjer mig omedelbart för Reinos förklaring, :-)


    Reference: http:///www.garment-racks-store-fixtures.com/gridinfo.html
Christina Middel
United States
Native speaker of: Native in SwedishSwedish

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
6-poligt hylstag eller 6-poligt stifttag


Explanation:
beroende på hur det är bestyckat. Man kan ocjså skriva " 6-poligt fast anslutningsdon".

Manualmakaren
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 19
Grading comment
Tack igen Björn