KudoZ home » English to Swedish » Bus/Financial

account officer

Swedish translation: kundansvarig / kontoansvarig


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:account officer
Swedish translation:kundansvarig / kontoansvarig
Entered by: Karin Ashing

01:40 Nov 7, 2001
English to Swedish translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: account officer
har någon en bra svensk term för denne 'banktjänsteman' som i detta fallet arbetar inom värdepappersmarknaden?
Karin Ashing
Sweden
Kundansvarig
Explanation:
Ett förslag
Selected response from:

SandraBr
France
Grading comment
Tack för hjälpen! Eftersom jag använde ditt förslag, Sandra, är det du som får poängen, men tack till Hans-Bertil och Sven också!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1kontoansvarigHans-Bertil Karlsson
2Kundansvarig
SandraBr


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
Kundansvarig


Explanation:
Ett förslag

SandraBr
France
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 66
Grading comment
Tack för hjälpen! Eftersom jag använde ditt förslag, Sandra, är det du som får poängen, men tack till Hans-Bertil och Sven också!

23 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
kontoansvarig


Explanation:
Man talar ju i dessa sammanhang ofta om kunderna som "konton", likväl som inom reklambranschen

Där ser man vad man är värd (personligen) hos vissa...

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 5265

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sven Petersson
6 hrs