KudoZ home » English to Swedish » Bus/Financial

Contribution Shares

Swedish translation: Dividend Shares = aktier med utdelning


13:13 Nov 26, 2001
English to Swedish translations [Non-PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: Contribution Shares
Vill även ha hjälp med:

Dividend Shares
Matching Shares
ADRs

Sammanhanget är aktier.
Fredrik
Swedish translation:Dividend Shares = aktier med utdelning
Explanation:
ADR = American Depositary reciept, Egen översättning = Depåbevis (ADR)

De andra två är jag osäker på.
Selected response from:

SandraBr
France
Grading comment
Tack det hjälpte något.
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3InsatsaktierSWEDISH-TRANSLATION.com - your Swedish translation partner
2Dividend Shares = aktier med utdelning
SandraBr


  

Answers


45 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Insatsaktier


Explanation:
Norstedts


    Reference: http://www.Swedish-Translation.com
SWEDISH-TRANSLATION.com - your Swedish translation partner
PRO pts in pair: 14

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  EKM: Finns ingenstans som begrepp på webben, och i Norstedts finns inget belägg för uttrycket, förutom en hemsnickring av "contribution" å ena sidan, och "share" å andra sidan.
11 hrs

9 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
Dividend Shares = aktier med utdelning


Explanation:
ADR = American Depositary reciept, Egen översättning = Depåbevis (ADR)

De andra två är jag osäker på.

SandraBr
France
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 66
Grading comment
Tack det hjälpte något.