KudoZ home » English to Swedish » Bus/Financial

Service Quality Management

Swedish translation: Kvalitetsstyrning av/för tjänster


14:27 Jan 3, 2002
English to Swedish translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: Service Quality Management
Rubrik
SWEDISH-TRANSLATION.com - your Swedish translation partner
Swedish translation:Kvalitetsstyrning av/för tjänster
Explanation:
Quality Management översätts vanligtvis kvalitetsstyrning. Tjänstekvalitetsstyrning är kanske lite långt, så jag föreslår kvalitetsstyrning av eller för tjänster.
Selected response from:

xxxCATNIP
Sweden
Grading comment
Tackar. Perfekt.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Kvalitetsstyrning av/för tjänsterxxxCATNIP
3 +1styrning av tjänstekvalitetenxxxAnjocity


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
styrning av tjänstekvaliteten


Explanation:
Alt. ledning av densamma.

xxxAnjocity
PRO pts in pair: 11

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  EKM: Detta ar ett battre svar an nedanstaende. Tank pa hur syftningen fungerar. Det ar inte styrningen som ar av god kvalitet - det ar att god kvalitet uppratthalls som styrs/kontrolleras.
12 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Kvalitetsstyrning av/för tjänster


Explanation:
Quality Management översätts vanligtvis kvalitetsstyrning. Tjänstekvalitetsstyrning är kanske lite långt, så jag föreslår kvalitetsstyrning av eller för tjänster.


    Reference: http://www.stema.org/sid2.htm
    Reference: http://www.grokonsult.com/tjanster/kvalitet.asp
xxxCATNIP
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 94
Grading comment
Tackar. Perfekt.