KudoZ home » English to Swedish » Bus/Financial

functionally

Swedish translation: funktionsmässigt


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:functionally
Swedish translation:funktionsmässigt

12:54 Jan 14, 2002
English to Swedish translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: functionally
The Credit & Collections organisation is functionally and hierarchically part of the finance organisation
xxxCATNIP
Sweden
funktionsmässigt
Explanation:
ett alternativ
Selected response from:

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Grading comment
Tackar!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5funktionsmässigtHans-Bertil Karlsson
4som funktion
Mats Wiman
4funktionellt
Fredrik Larsson


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
funktionellt


Explanation:
funktionellt och hierarkiskt.....

Alltså, fungerar inom och i hierarkin av...

Kan inte se att det skulle vara något mer komplicerat än så.

Fredrik Larsson
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 125

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
funktionsmässigt


Explanation:
ett alternativ

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 5265
Grading comment
Tackar!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Fredrik Larsson: Ja, det är bättre!
7 mins

agree  Linda Joelsson: Håller med!
51 mins

agree  Sven Petersson
2 hrs

agree  Mats Wikberg
2 hrs

agree  Peter Johansson
5 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
som funktion


Explanation:
...som funktion en del av....


    Professional experience
Mats Wiman
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 3482