KudoZ home » English to Swedish » Bus/Financial

members

Swedish translation: aktieägare


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:member
Swedish translation:aktieägare

09:54 Sep 7, 2001
English to Swedish translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: members
Kan man kalla företagets ägare/aktieägare så?

Eller finns det någon annan översättning av company members
Hans-Bertil Karlsson
Sweden
aktieägare / ägare
Explanation:
Ja, efter att ha snurrat runt lite ute på nätet så är det helt tydligt att company member är ett företags aktieägare. Jag tycker mig se sambandet att "company member" är ett företag som är aktieägare i ett annat företag.
Selected response from:

Eva Palm
Grading comment
Glömde säga tack!

Hans
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Nä, inte i detta århundrade! I nästa kanske?
Sven Petersson
3aktieägare / ägare
Eva Palm


Discussion entries: 1





  

Answers


24 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Nä, inte i detta århundrade! I nästa kanske?


Explanation:
Are you sure it's a PLC? One can be a "member" of a Ltd! Men på svenska blir det fortfarande "aktieägare"!


    My geriatric brain.
Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 14134

26 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
aktieägare / ägare


Explanation:
Ja, efter att ha snurrat runt lite ute på nätet så är det helt tydligt att company member är ett företags aktieägare. Jag tycker mig se sambandet att "company member" är ett företag som är aktieägare i ett annat företag.


Eva Palm
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 141
Grading comment
Glömde säga tack!

Hans