KudoZ home » English to Swedish » Bus/Financial

enterprise investment scheme

Swedish translation: företagets investeringsplan


05:21 Oct 23, 2001
English to Swedish translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: enterprise investment scheme
Någon slags finansiering för företag (har ingen mer kontext). Känner någon igen det?
Marie Eriksson
Swedish translation:företagets investeringsplan
Explanation:
detta brukar jag använda
Selected response from:

Linda Joelsson
Sweden
Grading comment
I det här fallet TROR JAG att "Enterprise Investment Scheme" är något slags investeringsprogam där någon som investerar i ett litet onoterat företag har rätt till skattereduktion (verkar bara förekomma i England).
Men tack i alla fall, jag lärde mig något nytt./ME
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2företagets investeringsplan
Linda Joelsson
4företagsinvesteringsplanasptech


Discussion entries: 1





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
företagets investeringsplan


Explanation:
detta brukar jag använda


    Egen erfarenhet
Linda Joelsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 186
Grading comment
I det här fallet TROR JAG att "Enterprise Investment Scheme" är något slags investeringsprogam där någon som investerar i ett litet onoterat företag har rätt till skattereduktion (verkar bara förekomma i England).
Men tack i alla fall, jag lärde mig något nytt./ME

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Hans-Bertil Karlsson: scheme brukar ju vara plan(-er) i dessa sammanhang
18 mins

agree  Peter Johansson
53 mins

6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
företagsinvesteringsplan


Explanation:
utan mer sammanhang kan inte heller jag komma på något intelligentare!

asptech
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 1702