KudoZ home » English to Swedish » Business/Commerce (general)

design led organisation

Swedish translation: utvecklingsorienterad organisation

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:design led organisation
Swedish translation:utvecklingsorienterad organisation
Entered by: Mårten Sandberg

07:06 Sep 14, 2007
English to Swedish translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
English term or phrase: design led organisation
Press release:

"XXX is a design led organisation with a strong product to customer culture that is ideal for promoting our products into the market place"
C. Heljestrand
Spain
utvecklingsorienterad organisation
Explanation:
...används
konstruktionsstyrd an
vänds inte.
Dessutom är konstruktion som ord inte entydigt.
Selected response from:

Mårten Sandberg
Grading comment
Tack Mårten! Tack även till övriga svarande!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4utvecklingsorienterad organisation
Mårten Sandberg
3designdriven organisation
Martin Englander
3designorienterad organisation
Kent Andersson
3konstruktionsstyrd organisation
Angelica Kjellström


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
konstruktionsstyrd organisation


Explanation:
Om det i fråga om en organisation som producerar varor

Angelica Kjellström
Sweden
Works in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 24

46 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
utvecklingsorienterad organisation


Explanation:
...används
konstruktionsstyrd an
vänds inte.
Dessutom är konstruktion som ord inte entydigt.

Mårten Sandberg
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 200
Grading comment
Tack Mårten! Tack även till övriga svarande!

18 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
designorienterad organisation


Explanation:
kan kanske vara ett alternativ.

Kent Andersson
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 8

3 days 2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
designdriven organisation


Explanation:
Inom t.ex. bilindustrin talar man om designdriven i motsats till konstruktionsdriven utveckling. En designdriven utveckling kommer formen före funktionen (vilket naturligtvis inte utesluter att snygga grejer är funktionella, t.ex. Ferrari.)



Martin Englander
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 19