KudoZ home » English to Swedish » Business/Commerce (general)

business confidence survey

Swedish translation: enkät för mätning av affärsklimatet


08:47 Mar 31, 2008
English to Swedish translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general) / text on EU economy
English term or phrase: business confidence survey
"Business confidence surveys are in line with strong growth..." It's just a general text on EU economy.
Jessica Andersson
Sweden
Swedish translation:enkät för mätning av affärsklimatet
Explanation:


Business confidence survey 2006

Exportrådet har tillsammans med Handelskammaren i Hong Kong för tionde året i rad utfört den årliga enkäten som mäter företagsklimatet bland svenskrelaterade företag i Hongkong

Selected response from:

Bertil Andreazon
Sweden
Grading comment
Thank you!!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2enkät för mätning av affärsklimatet
Bertil Andreazon
4undersökningar om marknadstilltron
Mårten Sandberg


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
enkät för mätning av affärsklimatet


Explanation:


Business confidence survey 2006

Exportrådet har tillsammans med Handelskammaren i Hong Kong för tionde året i rad utfört den årliga enkäten som mäter företagsklimatet bland svenskrelaterade företag i Hongkong




    Reference: http://www.swedishtrade.se/hongkong/?objectID=3105
Bertil Andreazon
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 81
Grading comment
Thank you!!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lena Samuelsson: Eller bara: "undersökning av affärsklimatet"
44 mins

agree  De Novi
8 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
business confidence surveys
undersökningar om marknadstilltron


Explanation:
el "... tilltron på/till marknaden"

Blir en ungefär lika generellt hållen ton som i källan. Som du säkert är medveten om går det inte att utläsa mer specifika betydelser från så allmänna ordval.

Mårten Sandberg
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 200