KudoZ home » English to Swedish » Business/Commerce (general)

International credit cards may require a special procedure that helps us to veri

Swedish translation: (Vid anv. av) internationella kreditkort krävs ev. ett specialförfarande som underlättar verifie


01:25 Apr 27, 2008
English to Swedish translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general) / Credit card verification
English term or phrase: International credit cards may require a special procedure that helps us to veri
International credit cards may require a special procedure that helps us to verify cardholder identity.

Jag har svårt att få detta att låta bra. Har ni förslag?
Linda Theis
United States
Swedish translation:(Vid anv. av) internationella kreditkort krävs ev. ett specialförfarande som underlättar verifie
Explanation:
Oj, så långa meningar får visst inte plats i rutan ovan. Jag utgår från att det saknas några ord i början av meningen och mitt kompletta förslag är:

(VID ANVÄNDNING AV) INTERNATIONELLA KREDITKORT KRÄVS EVENTUELLT ETT SPECIALFÖRFARANDE SOM UNDERLÄTTAR VERIFIERINGEN AV KORTINNEHAVARENS IDENTITET
Selected response from:

Åsa_Maria K
Sweden
Grading comment
Tack så mycket!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Internationella kreditkort kan kan kräva en speciell rutin för att kunna verifiera kortinnehavarens
Bertil Andreazon
4(Vid anv. av) internationella kreditkort krävs ev. ett specialförfarande som underlättar verifie
Åsa_Maria K
4internationella kreditkort kan kräva en specialprocedur för att identifiera användaren
Mårten Sandberg
3Internationella kreditkort kräver eventuellt att vi kontrollerar kortinnehavarens identitet på ett sxxxUSER0059


Discussion entries: 1





  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
international credit cards may require a special procedure that helps us to veri
(Vid anv. av) internationella kreditkort krävs ev. ett specialförfarande som underlättar verifie


Explanation:
Oj, så långa meningar får visst inte plats i rutan ovan. Jag utgår från att det saknas några ord i början av meningen och mitt kompletta förslag är:

(VID ANVÄNDNING AV) INTERNATIONELLA KREDITKORT KRÄVS EVENTUELLT ETT SPECIALFÖRFARANDE SOM UNDERLÄTTAR VERIFIERINGEN AV KORTINNEHAVARENS IDENTITET

Åsa_Maria K
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Tack så mycket!

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
international credit cards may require a special procedure that helps us to veri
Internationella kreditkort kan kan kräva en speciell rutin för att kunna verifiera kortinnehavarens


Explanation:
International credit cards may require a special procedure that helps us to verify cardholder identity = Internationella kreditkort kan kan kräva en speciell rutin för att kunna verifiera kortinnehavarens identitet

Bertil Andreazon
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 81

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  De Novi: rutin passar bättre in, mer naturligt
5 hrs

7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
international credit cards may require a special procedure that helps us to veri
Internationella kreditkort kräver eventuellt att vi kontrollerar kortinnehavarens identitet på ett s


Explanation:
Internationella kreditkort kräver eventuellt att vi kontrollerar kortinnehavarens identitet på ett visst sätt.

(Är det verkligen korten som kräver, eller är det fråga om t.ex. kortens utgivare?)

xxxUSER0059
Finland
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 4

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
credit cards may require a special procedure that helps us to veri
internationella kreditkort kan kräva en specialprocedur för att identifiera användaren


Explanation:
En i raden av varianter.
"Cut the deadwood" som en kollega här brukar påpeka. Skriv innebörden utan att stapla onödiga ord.

Mårten Sandberg
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 200