KudoZ home » English to Swedish » Business/Commerce (general)

without tolerances

Swedish translation: utan undantag/variationer/varianter


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:without tolerances
Swedish translation:utan undantag/variationer/varianter
Entered by: Philip Prophet

16:34 Nov 19, 2008
English to Swedish translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
English term or phrase: without tolerances
Jag översätter ett affärsavtal där följande står under rubriken "guarantee".

"Guarantee data apply without tolerances, unless otherwise agreed in the Basis of Contract".

Är det någon som vet vad "without tolerances" betyder i detta sammanhang?
Philip Prophet
Sweden
utan undantag/variationer/varianter
Explanation:
'Utan undantag' skulle jag säga här. 'Tolerances' betyder bland annat 'variationer/varianter'.
Selected response from:

IAnita
Sweden
Grading comment
Tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1avvikelser
Bertil Andreazon
3 +1utan undantag/variationer/varianter
IAnita


  

Answers


33 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
avvikelser


Explanation:
*.*

--------------------------------------------------
Note added at 34 minuter (2008-11-19 17:09:10 GMT)
--------------------------------------------------

Sorry! Svaret skulle varit: 'utan avvikelser'

Bertil Andreazon
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 81

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  De Novi: Yep!
6 hrs

36 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
utan undantag/variationer/varianter


Explanation:
'Utan undantag' skulle jag säga här. 'Tolerances' betyder bland annat 'variationer/varianter'.

IAnita
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 33
Grading comment
Tack!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mårten Sandberg
15 hrs