KudoZ home » English to Swedish » Business/Commerce (general)

accounts payable and receiving departments

Swedish translation: avdelningar för leverantörs- och kundreskontra


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:accounts payable and receiving departments
Swedish translation:avdelningar för leverantörs- och kundreskontra
Entered by: Mats Wiman

04:57 Mar 4, 2004
English to Swedish translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
English term or phrase: accounts payable and receiving departments
Handel
SwedishTra
United States
avdelningar för leverantörs- och kundreskontra
Explanation:
Här verkar det som om det skulle vara två olika avdelningar som sköter leverantörs- och kundreskontra, dvs. skulder och fordringar.
Selected response from:

Maria Bertilsson
France
Grading comment
Tack för hjälpen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2avdelningar för leverantörs- och kundreskontra
Maria Bertilsson
4avdelningar för kortfristiga skulder och fordringar
Mats Wiman


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
avdelningar för leverantörs- och kundreskontra


Explanation:
Här verkar det som om det skulle vara två olika avdelningar som sköter leverantörs- och kundreskontra, dvs. skulder och fordringar.

Maria Bertilsson
France
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 46
Grading comment
Tack för hjälpen!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Hans-Bertil Karlsson: man kan undra om de talar med varandra :-)
19 mins
  -> Det borde väl ha en viss betydelse! ;-)

agree  Kristina Thorne
44 mins
  -> Tack!

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
avdelningar för kortfristiga skulder och fordringar


Explanation:
ev. reskontraavdelningar


    FAR:s Ordbok
Mats Wiman
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 134