KudoZ home » English to Swedish » Business/Commerce (general)

retail cycle

Swedish translation: säljprocess


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:retail cycle
Swedish translation:säljprocess
Entered by: tauvon

13:22 Jun 25, 2004
English to Swedish translations [PRO]
Business/Commerce (general)
English term or phrase: retail cycle
Som jag tolkar består en "retail cycle" av ett antal olika moment som krävs att säljaren genomför/ser till att de är genomförda vid kundkontakt.
Finns det något vedertaget namn för detta på svenska? Säljcykel? Säljprocess?
tauvon
Sweden
säljprocess
Explanation:
Säljprocessen innehåller moment/säljsteg som initial/första kontakt, kundbearbetning/insäljning och kontraktsskrivning/avslut.
Selected response from:

Tomas Onsjö
Sweden
Grading comment
Tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4säljprocessTomas Onsjö
3försäljningscykelHans-Bertil Karlsson


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
försäljningscykel


Explanation:
har jag hört vid ett antal tillfällen

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 76

15 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
säljprocess


Explanation:
Säljprocessen innehåller moment/säljsteg som initial/första kontakt, kundbearbetning/insäljning och kontraktsskrivning/avslut.

Tomas Onsjö
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 35
Grading comment
Tack!