KudoZ home » English to Swedish » Computers: Systems, Networks

cross-vendor interoperability

Swedish translation: fungerande system oavsett leverantör


20:40 Mar 17, 2002
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Systems, Networks / networking
English term or phrase: cross-vendor interoperability
X's products boast the Y seal of approval in which a third party has confirmed their compliance to Z, protecting your investment in your infrastructure and assuring you of cross-vendor interoperability
Linda Joelsson
Sweden
Swedish translation:fungerande system oavsett leverantör
Explanation:
Godnatt ... sen kväll :)
Selected response from:

Lena Matzdotter
Grading comment
Tack - man ska nog inte krångla till det!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5leverantörsoberoende interoperabilitet
Tomas Nilsson
4fungerande system oavsett leverantörLena Matzdotter
4korsvis interoperabilitet mellan leverantörernaHans-Bertil Karlsson
4att produkten kan användas oberoende av vem som levererat din infrastruktur
Tore Feuk
2funktionsduglighet oavsett leverantör
Yngve Roennike


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
fungerande system oavsett leverantör


Explanation:
Godnatt ... sen kväll :)

Lena Matzdotter
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Tack - man ska nog inte krångla till det!

14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
att produkten kan användas oberoende av vem som levererat din infrastruktur


Explanation:
Svårt att hitta ett enda ord för detta, men meningen torde vara klar

Tore Feuk
United Kingdom
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 4

30 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
korsvis interoperabilitet mellan leverantörerna


Explanation:
Låter byråkratiskt, men det här används till och med i pressreleaser.

Minns du byråkraten som försökte säga "interoperabilitet" i en TV:intervju ?? Efter 4:e stammande försöket gav han upp - med mycket tydlig rodnad och ett förläget leende :-)

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 37

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
leverantörsoberoende interoperabilitet


Explanation:
Keep it short and sweet.

Mvh,

Tomas

Tomas Nilsson
United Kingdom
Native speaker of: Native in SwedishSwedish

5 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
funktionsduglighet oavsett leverantör


Explanation:
man är kanske tvungen att bryta med denna krångliga anglicism och omformulera frasen.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-18 02:09:11 (GMT)
--------------------------------------------------

man känns tvungen... (vore bättre formulerat)

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-18 06:56:40 (GMT)
--------------------------------------------------

vad som avses är antagligen X:s produkter

Yngve Roennike
Native speaker of: Native in EnglishEnglish