KudoZ home » English to Swedish » Computers (general)

network device driver

Swedish translation: nätverkskortets drivrutin


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:network device driver
Swedish translation:nätverkskortets drivrutin
Entered by: Nina Engberg

16:19 Dec 18, 2001
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers (general) / computers
English term or phrase: network device driver
XXX will detect the new device and prompt you to insert the network device driver.
Nina Engberg
United States
nätverkskortets drivrutin
Explanation:
Generellt är device driver lika med drivrutin. I det här fallet antar jag att det handlar om en drivrutin just för ett nätverkskort.
Selected response from:

Michael Broström
Grading comment
Tack! Datortermer är inte min starka sida.....
GOD JUL!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1nätverkskortets drivrutin
Michael Broström
4nätverkets drivrutin
Linda Joelsson


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
nätverkets drivrutin


Explanation:
"Network device" antar jag är nätverkskortet och "driver" själva drivrutinen som ska installeras för att nätverkskortet ska fungera med datorn.


    Egen erfarenhet
Linda Joelsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 4

43 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
nätverkskortets drivrutin


Explanation:
Generellt är device driver lika med drivrutin. I det här fallet antar jag att det handlar om en drivrutin just för ett nätverkskort.

Michael Broström
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 16
Grading comment
Tack! Datortermer är inte min starka sida.....
GOD JUL!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Hans-Bertil Karlsson: Eftersom det troligen handlar om "plug & play" bör det just vara ett nätverkskort!
21 mins