KudoZ home » English to Swedish » Computers (general)

item

Swedish translation: objekt


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:item
Swedish translation:objekt
Entered by: Monica Berntsson

07:33 Mar 22, 2002
English to Swedish translations [PRO]
Computers (general) / Computers
English term or phrase: item
I en U.I.-fil (user interface) för en Faxtalk står under en punkt: "Printing item 1 of 1 to."
Monica Berntsson
Sweden
post
Explanation:
eller

object
fil
dokument
item
Selected response from:

Mats Wiman
Sweden
Grading comment
Tack båda två för hjälpen! Det går ju inte att dela upp poäng.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2post
Mats Wiman
4objektHans-Bertil Karlsson


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
post


Explanation:
eller

object
fil
dokument
item


    Professional experience
Mats Wiman
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 40
Grading comment
Tack båda två för hjälpen! Det går ju inte att dela upp poäng.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Fredrik Larsson
9 mins

agree  Hans-Bertil Karlsson: se även mitt svar !!
11 mins

25 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
objekt


Explanation:
Objekt är "grunduttrycket" för vad som ska skrivas ut.

Sedan får du anpassa till den verkliga situationen. Mats har givit några bra exempel, andra kan vara "sidan", "ritning" (inte i det här fallet), "bild", "faxsida" (kanske passar här) etc.

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 166