KudoZ home » English to Swedish » Computers (general)

Bonded device

Swedish translation: bunden enhet


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:bonded device
Swedish translation:bunden enhet
Entered by: Jenni Jelse

18:14 Aug 8, 2002
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers (general) / Computers
English term or phrase: Bonded device
Bonded Device
Recognized by your device so as not to require authentication or authorization. (Bluetooth)
Jenni Jelse
Sweden
Bunden enhet
Explanation:
Som tidigare förslagsgivare sagt är det just fråga om en säker enhet, men trots detta är det en "bunden enhet" som gäller. Fråga inte mig vem som bestämt det, men...
Selected response from:

Sara Hagelstam
Grading comment
Tack för hjälpen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Bunden enhetSara Hagelstam
4 +1säker enhetGlenn Viklund


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
säker enhet


Explanation:
eller möjligen "säkrad".. enligt Collins, New English Dictionary är en innebörd av 'bonded' - secured by, det ser väl ut att stämma bra i sammanhanget..

Glenn Viklund
Albania
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 28

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  marionb
2 days23 hrs

3 days5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Bunden enhet


Explanation:
Som tidigare förslagsgivare sagt är det just fråga om en säker enhet, men trots detta är det en "bunden enhet" som gäller. Fråga inte mig vem som bestämt det, men...

Sara Hagelstam
Specializes in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 20
Grading comment
Tack för hjälpen!