KudoZ home » English to Swedish » Computers (general)

side switch

Swedish translation: Skjutknapp/knapp


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:side switch
Swedish translation:Skjutknapp/knapp
Entered by: Monica Berntsson

12:58 Oct 17, 2002
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers (general) / Computers
English term or phrase: side switch
Det rör sig om ett pekdon eller pekpenna ("You can use the tablet pen to execute actions and enter data", The tablet pen is included in the product when purchased. Take out the tablet pen from the carton and install it to the computer as the following.) På sidan av pennan finns en "sideswitch".
Monica Berntsson
Sweden
Skjutknapp/knapp
Explanation:
Enligt min erfarenhet av pennor för skrivtavlor har de faktiskt bara en vanlig knapp på ena sidan, liksom en mus. Men - det kan faktiskt vara en skjutknapp, om pennan kan användas dels som mus, dels som ritverktyg för t.ex. AutoCAD mfl. där mer exakt mätning krävs. Då finns förmodligen ytterligare en knapp någonstans.
Selected response from:

Sara Hagelstam
Grading comment
Tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Skjutknapp/knappSara Hagelstam
4knappenHans-Bertil Karlsson
4strömbrytare på sidan; omkopplare på sidan
Sven Petersson


  

Answers


27 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
strömbrytare på sidan; omkopplare på sidan


Explanation:
MORE CONTEXT NEEDED!

Sven Petersson
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 233

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
knappen


Explanation:
Är det en strömbrytare eller motsvarigheten till en musknapp ?? I det senare fallet betecknas den bara som knappen med samma terminologi som för en vanlig datormus (klicka osv)

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 166

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Skjutknapp/knapp


Explanation:
Enligt min erfarenhet av pennor för skrivtavlor har de faktiskt bara en vanlig knapp på ena sidan, liksom en mus. Men - det kan faktiskt vara en skjutknapp, om pennan kan användas dels som mus, dels som ritverktyg för t.ex. AutoCAD mfl. där mer exakt mätning krävs. Då finns förmodligen ytterligare en knapp någonstans.

Sara Hagelstam
Specializes in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 20
Grading comment
Tack!