Internet of Everything (IoE)

Swedish translation: alltings internet

English term or phrase:Internet of Everything (IoE)
Swedish translation:alltings internet
Entered by: Fredrik Pettersson

20:40 Feb 13, 2018
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Systems, Networks
English term or phrase: Internet of Everything (IoE)
Jag översätter en webbsida om nätverk och övergången från IPv4 till IPv6, och då nämns något som kallas Internet of Everything (källtexten i övrigt är på norska):

Viktigheten av solid nettverksinfrastruktur og sikkerhet
IT-trender som mobilitet, Internet of Everything (IoE), bedre kjent som IoT (Internet of Things), digitalisering og skyløsninger forsterker behovet for en solid nettverksinfrastruktur.

Internet of Things är ju Sakernas Internet men för Internet of Everything (IoE) finns inte någon vedertagen översättning ännu. Vad skulle man bäst kunna översätta det med på svenska?
Fredrik Pettersson
Hong Kong
alltings internet
Explanation:
Officellt vet jag inte men alltings internet används ibland, bl.a. av Cisco.

--------------------------------------------------
Note added at 43 mins (2018-02-13 21:24:25 GMT)
--------------------------------------------------

Jag blev förresten lite osäker nu och dubbelkollade. Det används på svenska ibland så det går nog bra att översätta men det verkar användas bra mycket oftare utan att översättas.
Selected response from:

Robin Joensuu
Germany
Grading comment
Tack Robin, det var ett bra förslag!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1alltings internet
Robin Joensuu
3 -1sakernas internet
Lars Jelking


  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
internet of everything (ioe)
alltings internet


Explanation:
Officellt vet jag inte men alltings internet används ibland, bl.a. av Cisco.

--------------------------------------------------
Note added at 43 mins (2018-02-13 21:24:25 GMT)
--------------------------------------------------

Jag blev förresten lite osäker nu och dubbelkollade. Det används på svenska ibland så det går nog bra att översätta men det verkar användas bra mycket oftare utan att översättas.


    https://www.google.de/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=7&ved=0ahUKEwiJheL746PZAhXJKFAKHRVbBzYQFghnMAY&url=https%3A%2F%2Fresources.myne
    https://www.nyteknik.se/digitalisering/kaxig-routertillverkare-utmanar-ericsson-6401107
Robin Joensuu
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 20
Grading comment
Tack Robin, det var ett bra förslag!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sven Petersson
13 hrs

13 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
internet of everything (ioe)
sakernas internet


Explanation:
Används ofta.

Lars Jelking
Israel
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Sven Petersson: No, that's "Internet of Things (IoT)"
29 mins