KudoZ home » English to Swedish » Computers: Systems, Networks

timed out/timeouts

Swedish translation: tidsgräns uppnådd/nåddes/har passerats

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:timed out/timeouts
Swedish translation:tidsgräns uppnådd/nåddes/har passerats
Entered by: Lisa Dahlander

23:54 Oct 11, 2004
English to Swedish translations [PRO]
Computers: Systems, Networks
English term or phrase: timed out/timeouts
"Page retrieval timed out. A slow web server or congested network may cause timeouts"

Finns det något vedertaget uttryck för detta på svenska? Kan inte hitta någon vettig översättning.

Tack på förhand!
Lisa Dahlander
Mexico
tidsgräns uppnådd/nåddes/har passerats
Explanation:
...med behövlig omskrivning, så brukar jag skriva.
Selected response from:

Gorel Bylund
Sweden
Grading comment
Tack för hjälpen, Görel!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2tidsgräns uppnådd/nåddes/har passerats
Gorel Bylund
3tidsavbrott
Kristina Thorne


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
tidsavbrott


Explanation:
Har jag sett för time-out. Kanske man måste skriva om timed out med motsvarande?

Kristina Thorne
France
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 4

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
tidsgräns uppnådd/nåddes/har passerats


Explanation:
...med behövlig omskrivning, så brukar jag skriva.


    Reference: http://docs.sun.com/db/doc/817-3474/6mj2kor4f?l=sv&a=view
    Reference: http://www.home.se/home.jsp?id=547
Gorel Bylund
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Tack för hjälpen, Görel!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Renassans LS
58 mins
  -> Tack så mycket!

agree  Mario Marcolin
6 hrs
  -> Tack så mycket!