KudoZ home » English to Swedish » Construction / Civil Engineering

composite fireproof board

Swedish translation: brandskyddsskiva av kompositmaterial


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:composite fireproof board
Swedish translation:brandskyddsskiva av kompositmaterial
Entered by: Fredrik Pettersson

15:51 Feb 22, 2012
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering
English term or phrase: composite fireproof board
Composite fireproof board förekommer i en handbok för användning av brandhämmande byggnadsmaterial inom teleteknik. Handboken är skriven på kinesiska, och jag översätter den från kinesiska till svenska. Finns inte så många som kan svara på kinesiska termer, så jag översätter till engelska och frågar här istället. Här är en skärmdumpning:

http://screencast.com/t/vMkerArXlmW

Jag har översatt med Brandhämmande sammansatt panel (复合防火板). Kan det vara korrekt?
Fredrik Pettersson
Hong Kong
Brandskyddsskiva
Explanation:
Brandskyddsskivor kallas en grupp av byggskivor med brandhämmande funktion. Dessa kan utförda i olika material som gips eller komposit...
Selected response from:

Magnus Ågård
Spain
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Brandskyddsskiva
Magnus Ågård
3kompositskiva för brandskyddd; brandskyddskompositskiva
Sven Petersson


Discussion entries: 3





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
kompositskiva för brandskyddd; brandskyddskompositskiva


Explanation:
:o)

Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 236

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Brandskyddsskiva


Explanation:
Brandskyddsskivor kallas en grupp av byggskivor med brandhämmande funktion. Dessa kan utförda i olika material som gips eller komposit...


    Reference: http://www.hilti.se/holse/page/module/product/prca_rangedeta...
    Reference: http://byggkatalogen.byggtjanst.se/sok/brandskyddsskiva/
Magnus Ågård
Spain
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  asptech: brandskyddsskiva av kompositmaterial
1 day11 hrs