KudoZ home » English to Swedish » Economics

Pre-solution evaluation

Swedish translation: förberedande utvärdering


09:56 Mar 12, 2007
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Economics
English term or phrase: Pre-solution evaluation
Pre-solution evaluation of infrastructure (i ett ekonomisystem).

Utvärdering av preliminär lösning?? Låter inte helt bra...
Heidi Sandberg
Spain
Swedish translation:förberedande utvärdering
Explanation:
Alltså: förberedande utvärdering av infrastruktur (inför någon form av planerad lösningsimplementering). Låter det vettigt? :-)
Selected response from:

Fredrik Vrang
Sweden
Grading comment
Tack för det Fredrik! :)

3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5förstudieReino Havbrandt
2förberedande utvärdering
Fredrik Vrang


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
pre-solution evaluation
förberedande utvärdering


Explanation:
Alltså: förberedande utvärdering av infrastruktur (inför någon form av planerad lösningsimplementering). Låter det vettigt? :-)

Fredrik Vrang
Sweden
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 3
Grading comment
Tack för det Fredrik! :)

1 day7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
pre-solution evaluation
förstudie


Explanation:
k

Reino Havbrandt
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 11