KudoZ home » English to Swedish » Education / Pedagogy

From individual subject motives to joint qualification interests

Swedish translation: från fokus på enskilda ämnen till fokus på ämnesintegrerade kunskaper


07:22 Dec 17, 2010
English to Swedish translations [PRO]
Social Sciences - Education / Pedagogy
English term or phrase: From individual subject motives to joint qualification interests
Education with supportive systems (online environments and social media):

Four differences between formal education and supportive systems: 1) from pre-produced to user-generated content, 2) from individual subject motives to joint qualification interests 3)...
C. Heljestrand
Spain
Swedish translation:från fokus på enskilda ämnen till fokus på ämnesintegrerade kunskaper
Explanation:
Det låter lite klumpigt men jag hoppas att du förstår andemeningen. Ett (skol)ämne ska läras ut utifrån en helhet och integreras med andra ämnen för att skapa förståelse för helheten.
Selected response from:

Lena Svensson
Sweden
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2från fokus på enskilda ämnen till fokus på ämnesintegrerade kunskaper
Lena Svensson
4individmotiverat ämnesinnehåll respektive gemensamt utbildningningsbehov
Eva Linderoth


  

Answers


40 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
from individual subject motives to joint qualification interests
från fokus på enskilda ämnen till fokus på ämnesintegrerade kunskaper


Explanation:
Det låter lite klumpigt men jag hoppas att du förstår andemeningen. Ett (skol)ämne ska läras ut utifrån en helhet och integreras med andra ämnen för att skapa förståelse för helheten.

Lena Svensson
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 11
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anni Kallay
4 hrs
  -> Tack! :)

agree  Terese Whitty
6 hrs
  -> Thanks! :)

2 days 6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
from individual subject motives to joint qualification interests
individmotiverat ämnesinnehåll respektive gemensamt utbildningningsbehov


Explanation:
Jag uppfattar det som att man skiljer mellan en persons intresse och flera personers gemensamma intresse för en viss utbildning.

Med reservation för att jag inte har tillgång till all text.

Eva Linderoth
Sweden
Works in field
Native speaker of: Swedish