KudoZ home » English to Swedish » Electronics / Elect Eng

torque-per-length

Swedish translation: vridmoment per längdenhet


20:23 Dec 23, 2005
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng / PLC-system
English term or phrase: torque-per-length
The XXXX servo motor series has a medium-inertia design with a flat profile providing the highest torque-per-length ratio available.

Servomotorn XXXX har en konstruktion med medelstor tröghet med plan profil vilket ger högsta möjliga förhållande mellan moment och längdenhet###.
Reino Havbrandt
Sweden
Swedish translation:vridmoment per längdenhet
Explanation:
ordagrant
Selected response from:

asptech
Grading comment
Tack till båda för bra svar!
:vridmoment per millimeter inbyggnadslängd
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5vridmoment per längdenhetasptech
5vridmoment i förhållande till längd
Lars Jelking


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
vridmoment i förhållande till längd


Explanation:
Drömmen för konstruktören som jagar millimetrar.

Lars Jelking
Israel
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 214

2 days18 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
vridmoment per längdenhet


Explanation:
ordagrant

asptech
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 32
Grading comment
Tack till båda för bra svar!
:vridmoment per millimeter inbyggnadslängd