KudoZ home » English to Swedish » Electronics / Elect Eng

sub-teeth

Swedish translation: underpoler


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:sub-teeth
Swedish translation:underpoler
Entered by: Manualmakaren

17:57 Dec 27, 2005
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng
English term or phrase: sub-teeth
Edge cogging is cancelled by magnetic force of sub-teeth

Kantryckighet tas bort med subtändernas## magnetiska dragningskraft
Reino Havbrandt
Sweden
underpoler
Explanation:
I magnetiska sammanhang talar man om poler. Här rör det sig förmodligen om underordnade poler, mellan de ordinarie, som används för att minska ryckigheten.
Selected response from:

Manualmakaren
Sweden
Grading comment
Tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4kuggrot/-rötter
Mårten Sandberg
3underpoler
Manualmakaren
3undertänder
Sven Petersson


Discussion entries: 3





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
undertänder


Explanation:
:o)

Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 532

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kuggrot/-rötter


Explanation:
Dvs kuggarnas nedre del, eller det inre partiet av kuggen tör vara vad som avses.


    Reference: http://www.mekanex.se/pdf/kk1online/102_120.pdf
Mårten Sandberg
Specializes in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 154

5 days   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
underpoler


Explanation:
I magnetiska sammanhang talar man om poler. Här rör det sig förmodligen om underordnade poler, mellan de ordinarie, som används för att minska ryckigheten.

Manualmakaren
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 31
Grading comment
Tack!