KudoZ home » English to Swedish » Electronics / Elect Eng

design-in

Swedish translation: konstruktionsarbete


14:13 Aug 31, 2006
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng / kopplingsteknik
English term or phrase: design-in
This results in easier purchasing, logistics and design-in.

Det handlar om komponenter för kabeldragning och -anslutning.
Eva Gustavsson
Swedish translation:konstruktionsarbete
Explanation:
Svårt att hitta ett bra svenskt ord. Jag tror att man menar att det är enkelt att göra en komplett design där denna komponent ingår, alltså att "designa in" komponenten i totallösningen. Detta innebär i sin tur att kontruktionsarbetet eller utformningsarbetet blir enklare. Mitt förslag blir inte en exakt översättning, men "designa in" tycker jag låter för direktöversatt.
Selected response from:

Martin Feuk
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3integreringReino Havbrandt
3konstruktionsarbete
Martin Feuk


Discussion entries: 1





  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
konstruktionsarbete


Explanation:
Svårt att hitta ett bra svenskt ord. Jag tror att man menar att det är enkelt att göra en komplett design där denna komponent ingår, alltså att "designa in" komponenten i totallösningen. Detta innebär i sin tur att kontruktionsarbetet eller utformningsarbetet blir enklare. Mitt förslag blir inte en exakt översättning, men "designa in" tycker jag låter för direktöversatt.

Martin Feuk
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 16

1 day23 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
integrering


Explanation:
skulle ju passa i sammanhanget,
inköp, logistik och integrering

Reino Havbrandt
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 200